هیرسوتان Hirsotan


کرم هیرسوتان برطرف کننده موهای زائد صورت می باشد.هر گرم از فراورده کرم هیرسوتان به مقدار ۰/۱ گرم از عصاره هیدروالکلی تغلیظ شده گیاهان زیر تشکیل یافته است: تاتوره ،بذرالبنج ، شوکران.
مواد موثره: برگ و دانه گیاه تاتوره: آلکالوئیدهای هیوسیامین، هیوسین یااسکوپولامین و روغن های ثابت.
بذرالبنج: آلکالوئیدهای هیوسیامین، اسکلوپولامین، آتروپین ونشاسته.دانه شوکران: آلکالوئیدهای کوئی ئین، متیل کونی ئین و کونیدرین.استاندارد شده بر حسب ۰/۵۸ -۰/۴۲ میلی گرم تروپان آلکالوئید بر حسب هیوسیامین.

مکانیسم اثر

آلکالوئیدهای تروپان در گیاهان تاتوره و بذر البنج از جمله هیوسیامین دارای خاصیت آنتی موسکارینیک بوده و موجب مهار گیرنده های موسکارینی در سطح بدن می شوند. در پزشکی گذشته ایران برای گیاهان بذرالبنج، تاتوره و شوکران اثرات بارز کاهنده موهای زائد صورت قائل شده اند.
امروزه در طی مطالعات جدید و تحقیقات بالینی این اثر به اثبات رسیده و کرم محتوی عصاره گیاهان فوق الذکر قادر به پیشگیری رشد و کم کننده موهای زائد صورت می باشد. نحوه اثر این دارو از طریق کاهش گردش خون در ریشه مو و کاهش تغذیه آن است که موجب نازک شدن تار مو شده و اتصال ان به صورت سست گشته و ریخته می شود .
جذب عصاره گیاهی به ریشه مو ، موجب نرمی غشاء پیاز مو شده و آن را سست می نماید. موهای زائد خشن و کلفت در ابتدا کم رنگ شده و سپس نازک شده و موجب ریزش آنها می شود.

مقدار مصرف هیرسوتان

شبها پس از شستشوی موضع پوشش نازکی از کرم به موضع مالیده و ماساژ داده شود دارو باید حداقل دو ساعت بر روی پوست باقی بماند. مصرف آن باید حداقل ۶ ماه به طور مستمر ادامه یابد.

هشدارها

1-در صورتی که روی پوست بریدگی یا آسیبی موجود است از مصرف آن خودداری شود.
2-در افرادی که دچار آریتمی های قلبی یا گلوکوم هستند توصیه نمی شود.

نکات قابل توصیه

کرم هیرسوتان ممکن است در صورت مصرف بیش از حد مجاز، جذب و موجب خشکی دهان، تاکیکاردی، گشادی مردمک، احتباس ادرار و در موارد بسیار نادر اختلال بینائی و هذیان گردد.

"داروهای معرفی شده و مشاوره دارویی به معنای تجویز نمی باشند. لطفا پیش از مصرف هر دارویی با پزشک مشورت کنید."

بنر مشاوره دارویی
 
برای دسترسی به کانال های شرکت خدمات دارویی رضوی بر روی پیام رسان مدنظر کلیک کنید:

🟣 اینستاگرام 🟡 لینکدین 🔵 تلگرام 🟠 ایتا 🟢 بله

نظر خود را درباره خدمات ما بگویید:

لینک نظرسنجی
 

پرسش از دکتر داروساز


سوالات کاربران
    تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.