نالدمدین Naldemedine


برای درمان یبوست ناشی از برخی داروهای ضد درد استفاده می شود.

مکانیسم اثر

آنتاگونیست افیونی که مانع اتصال مواد اپیوئیدی در گیرنده های مو ، دلتا و کاپا می شود. به عنوان یک آنتاگونیست گیرنده مو-اپیوئید محیطی عمل می کند ، از جمله اقدامات آن در دستگاه GI برای جلوگیری از تأخیر در زمان انتقال GI است ، در نتیجه اثرات یبوست اپیوئیدها را کاهش می دهد.

فارماکوکینتیک

توزیع: 155 لیتر

اتصال پروتئین: 93٪ تا 94٪

متابولیسم: CYP3A به nor-naldemedine (عمده) ؛ UGT1A3 به naldemedine 3-G (جزئی) ؛ همچنین در دستگاه GI دچار بریدگی می شود تا اسید کربوکسیلیک بنزامیدین و نالدمدین ایجاد شود.

نیمه عمر: 11 ساعت

زمان رسیدن به اوج: 0.75 ساعت ؛ 2.5 ساعت (همراه با غذا)

دفع: ادرار (57٪ ؛ 16٪ تا 18٪ به عنوان داروی بدون تغییر ؛ 32٪ به عنوان متابولیت بنزامیدین) ؛ مدفوع (35٪ ؛ 20٪ به عنوان متابولیت بنزامیدین)

مقدار مصرف نالدمدین

خوراکی: 0.2 میلی گرم یک بار در روز. در صورت قطع داروی مسکن ، درمان را قطع کنید.

هشدارها

نگرانی های مربوط به عوارض جانبی:• سوراخ شدن دستگاه گوارش: سوراخ شدن دستگاه گوارش با استفاده از یک آنتاگونیست اپیوئیدی محیطی دیگر در بیماران مبتلا به بیماری های پیشرفته مرتبط با نقص در یکپارچگی ساختاری دیواره دستگاه گوارش گزارش شده است (به عنوان مثال ، سندرم Ogilvie ، بیماری زخم معده ، بیماری دایورتیکولار ، بدخیمی های دستگاه GI نفوذی ، متاستاز صفاقی) مصرف با احتیاط در این بیماران یا در بیمارانی که شرایط دیگری دارند که ممکن است منجر به نقص در یکپارچگی دیواره دستگاه گوارش شود (به عنوان مثال ، بیماری کرون). نظارت بر ایجاد درد شدید ، مداوم یا بدتر شدن درد شکم. در صورت بروز، این روش درمان را قطع کنید. در بیمارانی که انسداد GI شناخته شده یا مشکوک دارند یا در بیمارانی که خطر افزایش انسداد GI مکرر دارند ، منع مصرف دارد.
• ترک مواد اپیوئیدی: ممکن است علائم ترک مواد اپیوئیدی را تسریع کند (به عنوان مثال ، درد شکم ، لرز ، اسهال ، هایپرهیدروز ، حالت تهوع ، استفراغ). با احتیاط در بیماران با اختلالات در سد خونی مغزی استفاده شود. ممکن است خطر ترک مواد اپیوئیدی و یا کاهش بی دردی را افزایش دهد. علائم ترک مواد اپیوئیدی را در چنین بیمارانی کنترل کنید.
نگرانی های مربوط به بیماری:• اختلال کبدی: از استفاده در اختلالات شدید خودداری کنید (کلاس C Child-Pugh).

مصرف در بارداری

نامشخص

عوارض جانبی در برخی از مطالعات تولید مثل روی حیوانات مشاهده شد. بر اساس داده های حیوانی ، نالدمدین در صورت تجویز در دوران بارداری ممکن است از جفت عبور کرده و باعث محرومیت مواد اپیوئیدی در جنین شود.

مصرف در شیردهی

مشخص نیست که نالدمدین در شیر مادر وجود دارد یا خیر. طبق گفته سازنده ، برای تصمیم برای شیردهی در طول درمان باید خطر قرار گرفتن در معرض نوزاد ، مزایای شیردهی به نوزاد و مزایای درمان برای مادر را در نظر بگیرید. در صورت قطع مصرف نالدمدین برای کاهش قرار گرفتن در معرض نوزاد ، ممکن است شیردهی 3 روز پس از دوز نهایی از سر گرفته شود.
"داروهای معرفی شده و مشاوره دارویی به معنای تجویز نمی باشند. لطفا پیش از مصرف هر دارویی با پزشک مشورت کنید."

بنر مشاوره دارویی
 
برای دسترسی به کانال های شرکت خدمات دارویی رضوی بر روی پیام رسان مدنظر کلیک کنید:

🟣 اینستاگرام 🟡 لینکدین 🔵 تلگرام 🟠 ایتا 🟢 بله

نظر خود را درباره خدمات ما بگویید:

لینک نظرسنجی
 

پرسش از دکتر داروساز


سوالات کاربران
    تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.