سوی ایزوفلاون

گروه دارو: زنان

کپسول گیاهی سوی ایزوفلاون جهت کمک به کاهش علائم یائسگی و گر گرفتگی و همچنین جلوگیری از تعریق شبانه و پوکی استخوان کاربرد دارد.

اجزای فرآورده: سویا

مواد موثره: ایزوفلاون‌ها

با شروع دوران یائسگی ترشح هورمونهای زنانه توسط تخمدان کاهش یافته و سبب می شود تا بتدریج عادت ماهیانه نامنظم شده و فرد به مرحله پیش از یائسگی  وارد شود، بتدریج طی چند سال عادت ماهیانه کاملاً قطع شده و فرد به مرحله  یائسگی وارد می شود.

 در دوران پیش از  یائسگی  و همچنین دوران یائسگی مشکلاتی گریبان گیر خانم های میانسال شده که می توان به مواردی از جمله :گرگرفتگی و تعریق شبانه، پوکی استخوان، افزایش چربی خون، افسردگی و چین و جروکهای پوستی اشاره کرد.

مکمل ایزوفلاوون های سویا 21 سنتری دارای ترکیباتی به نام ایزوفلاوون ها بوده که دارای ساختاری شبیه استروژن هورمون زنانه هستند، در دوران  یائسگی که فعالیت تخمدان ها در تولید استروژن کاهش می یابد، هورمون های گیاهی موجود در گیاه سویا (فیتو استروژن ها) می توانند در بدن اثرات محافظت کننده ای در برابر عوارض یائسگی از جمله گر گرفتگی و تعریق شبانه از خود نشان دهند.

از طرف دیگر این ترکیبات دارای خواص آنتی اکسیدانی بوده و از اکسیداسیون LDL(کلسترول بد) جلوگیری کرده و بدین طریق خطر ابتلا به بیماریهای قلبی-عروقی را کاهش می دهد و همچنین سبب محافظت پوست در برابر رادیکال های آزاد می شوند.

 تحقیقات نشان داده اند ترکیبات سویا با خواص آنتی اکسیدانی خود می توانند اثرات ضد سرطانی داشته باشند. این محصول نه تنها برای خانمهای یائسه مفید بوده بلکه تحقیقات نشان داده اند مصرف آن در آقایان در پیشگیری از ابتلا به سرطان پروستات نقش مهمی دارد. ایزوفلاوونهای سویا با داشتن خواص شبه استروژنی در بدن به جذب کلسیم کمک کرده و در پیشگیری از پوکی استخوان در خانمهای یائسه نقش دارند.

مقدار مصرف سوی ایزوفلاون

کپسول سوی ایزوفلاون را روزانه 1 تا 2 عدد همراه با غذا مصرف کنید .

هشدارها

شرایط نگهداری: در جای خشک و خنک نگهداری شود.

مصرف با احتیاط در افرادی که مبتلا به کم کالری تیروئید و یا نارسایی کلیوی می باشند.

مصرف با احتیاط در افرادی که داروهای ضد فشار خون و داروهای ضد افسردگی مصرف می کنند.

"داروهای معرفی شده و مشاوره دارویی به معنای تجویز نمی باشند. لطفا پیش از مصرف هر دارویی با پزشک مشورت کنید."

بنر مشاوره دارویی
 
برای دسترسی به کانال های شرکت خدمات دارویی رضوی بر روی پیام رسان مدنظر کلیک کنید:

🟣 اینستاگرام 🟡 لینکدین 🔵 تلگرام 🟠 ایتا 🟢 بله

نظر خود را درباره خدمات ما بگویید:

لینک نظرسنجی
 

پرسش از دکتر داروساز


سوالات کاربران
    تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.