عصاره ماتریکاریا


اجزای فرآورده:  عصاره گل های بابونه آلمانی

مواد موثره: کامازولین، آلفا بیزابولول

عصاره ماتریکاریا جهت کمک به بهبود پسوریازیس و اگزما تجویز میشود.

عصاره ماتریکاریا زردبند (Matricaria topical liquid ZB) با خواص درمانی فراوان و فواید بیشمار، سلامتی و شادابی را به ارمغان می آورد. ماتریکاریا نوعی بابونه آلمانی است. بابونه یکی از گیاهان دارویی منتخب سازمان بهداشت جهانی WHO است. این گیاه دارای کاربردهای متنوعی می باشد. کاربردهایی که برای بابونه می توان ذکر کرد درمان بیماریهای گوارشی به عنوان ضد اسپاسم، ضد نفخ، ضد التهاب روده باریک و در درمان سوء هاضمه، کولیت و زخم معده است. عصاره این گیاه در درمان اضطراب، التهاب، تحریکات پوستی زخم و سوختگی های سطحی (به ویژه در ادرار سوختگی اطفال) مورد استفاده قرار می گیرد. گیاه بابونه به عنوان آنتی سپتیک، آنتی باکتریال و ضد قارچ به کار می رود. مواد موثر موجود در گل های این گیاه در مراقبت و نگهداری مو و پوست بسیار موثر است.

 عصاره ماتریکاریا از گل های بابونه آلمانی (Matricaria chamomilla) تهیه شده است که در مزارع شرکت دارویی زردبند، کشت و فرآوری می گردد. مواد موثر عصاره ماتریکاریا کامازولین و آلفابیزابولول است. این عصاره کمک زیادی به بهبود پسوریازیس و اگزما می کند.
بررسی های انجام گرفته نشان می دهد که کامازولن و آلفابیزابولول موجود در این گیاه سبب مهار ژن تولید کننده سیکلواکسیژناز 2 "COX-2" و به طور مستقیم سبب توقف این آنزیم شده و در نتیجه از التهاب جلوگیری می کند. همچنین مواد موثره بابونه موجب می گردد بیان "m RNA" نیتریک اکساید سنتاز "i Nos" در ماکروفاژهای "RAW 264.7" کاهش یافته و در نتیجه سبب مهار نیتریک اکساید "NO" می شود. بدین ترتیب از التهاب جلوگیری می کند.

مکانیسم اثر

مواد موثر موجود در بابونه سبب مهار سیکلواکسیژناز و لیپواکسیژناز شده و به این وسیله از تولید پروستاگلاندین ها "Prostaglandi" به ویژه پروستاگلاندین "E2" لوکرتین B4 , Leukoriene B4 اینترلوکین جلوگیری می شود. ترکیبات موجود در این فرآورده از دگرانوله شدن ماست سل ها "Mast Cell" جلوگیری کرده و در نهایت منجر به عدم آزادسازی هیستامین می گردد. مجموعه مکانیسم اثرهای فوق باعث می شود که پسوریازیس و اگزما بهبود یابد.

 نحوه مصرف عصاره ماتریکاریا به این صورت است که باید حداقل روزی 3 مرتبه از این فرآورده در محل مورد نظر مالیده و همواره چرب نگهداشته شود. مصرف این فرآورده را تا زمانی که نتیجه مطلوب حاصل گردد می توان ادامه داد

مقدار مصرف عصاره ماتریکاریا

باید حداقل روزی 3 مرتبه از عصاره ماتریکاریا در محل مورد نظر مالیده و همواره چرب نگهداشته شود. مصرف این فرآورده را تا زمانی که نتیجه مطلوب حاصل گردد می توان ادامه داد.

عوارض جانبی عصاره ماتریکاریا

افرادی که به بابونه حساسیت دارند باید از مصرف این فرآورده خودداری نمایند.

هشدارها

شرایط نگهداری: در جای خشک و خنک نگهداری شود.

نکات قابل توصیه

  • این فرآورده باید به صورت موضعی استفاده گردیده و از خوردن آن خودداری شود.
  • این عصاره دور از دسترس کودکان نگهداری شود.
  • این محصول باید در جای خشک و تاریک و در دمای محیط (کمتر از 25 درجه سانتیگراد) نگهداری شود.
  • این عصاره برای افرادی که به دنبال یک گیاه دارویی هستند که برای سلامتی شان بسیار مفید بوده و در عین حال عوارض داروهای شیمیایی را نیز نداشته باشد محصولی ویژه و انتخابی مناسب است.

"داروهای معرفی شده و مشاوره دارویی به معنای تجویز نمی باشند. لطفا پیش از مصرف هر دارویی با پزشک مشورت کنید."

بنر مشاوره دارویی
 
برای دسترسی به کانال های شرکت خدمات دارویی رضوی بر روی پیام رسان مدنظر کلیک کنید:

🟣 اینستاگرام 🟡 لینکدین 🔵 تلگرام 🟠 ایتا 🟢 بله

نظر خود را درباره خدمات ما بگویید:

لینک نظرسنجی
 

پرسش از دکتر داروساز


سوالات کاربران
    تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.