آنتی اولسر anti ulcer


قرص آنتی اولسر برای اولسر پپتیک (زخم معده) و گاستریت (ورم معده) هیاتال هرنی توصیه می گردد.اجزاء اصلی فرآورده: ریشه شیرین بیان، ریزوم سنبل الطیب، گلبرگ گل سرخ.Rossa gallica, Glycyrrhiza glabra, Valeriana officinalis.
مواد مؤثره: آلکالویید (شاتی نین Chatinine و Valerine و شالماتین)، اسانس استئاروپتن واولئوپتن (ژرانیول و سیترونل لل، لینالول، اوژنول، آلدئیدنونیلیک)، گلیکوزید (گلیسیریزین و گلوکزید Herissey) ساپونین، موسیلاژ، اسانس (کامفن و پینن و لیمونن چپ، تربانتین)، قند (گلوکزو ساکارز)، تانن، اسید والریانیک، اسید فرمیک، اسید پروپیونیک، اسید اسیتیک، منگنز، فلاونوئید کومارین، استرول.

مکانیسم اثر

با توجه به این که علت اساسی اغلب زخم های peptic عفونت باکتریایی و افزایش اسید شناخته شده است تقریبا تمامی بیماران مبتلا را می توان با دو روش به صورت موثر درمان کرد.
۱) استفاده از موادکشنده ی باکتری هلیکو باکتر پیلوری.
۲) استفاده از یک داروی مهار کننده ی اسید. فلاونوئیدهای گیاهان تشکیل دهنده ی این فرآورده موجب کشتن هلیکوباکتر پیلوری، باکتری مسبب زخم و التهاب در معده شده و علاوه بر آن باعث درمان زخم در امتداد دستگاه گوارش، از جمله دهان می شود.
طب آیورودا گیاهان این فرآورده را عالی ترین گزینش برای اسید معده در نظر گرفته است، و علاوه بر این، یک گلیکوزید فلاونوئید در آن شناسایی شده که دارای liquiritigenin aglycon است که مسئول اثر ضد اسپاسم فرآورده است. برای این ترکیب گیاهی اثرات ضد التهابی و ضد حساسیت مناسب شناخته شده است. این به خاطر اثر آن در غدد آدرنال که مسئول تولید کورتیزول، (کورتیکواستروئید طبیعی بدن) است.
ساپونین و موسیلاژ و کومارین، موجب تقویت ترشحات غدد برونر (در ابتدای دوازدهه) و غدد عمقی پیلور و ترشحات لوزالمعده با موکوسی قلیایی شده، اسید هیدرو کلریک شیره ی معده را خنثی نموده و بدین ترتیب پپسین را نیز غیر فعال می کنند و مانع از هضم مخاط می شوند و در نتیجه مانع از شکل گیری روند التهاب شده که در این حالت، فرآورده به عنوان پیشگیری از زخم معده عمل می کند. اما در صورت بروز بیماری، فرآورده با دارا بودن گلیکوزید گلیسیریزین، آلکالوئید والرین و آجمالایسین وساپونین، در روند التهاب بوجود آمده با افزایش میزان پروستاگلاندین ها Prostaglandines (هورمون های موضعی که واکنش های دفاعی بافتی موضعی و عروقی را سبب می شوند که در مورد گوارش از فرآیند التهابی جلوگیری می کنند)، از پوشش معده محافظت می کنند.
از طرفی از آنجایی که درصد بالایی ازعامل بیماری، باکتریایی گزارش شده و باکتری مولد زخم، توانایی فیزیکی نقب زدن در سد مخاطی را دارد و با آزاد کردن آمونیم، سد دفاعی را حل می کند. طبق تحقیقات کارشناسان میکروبیولوژی؛ به روی گیاهان این فرآورده، علاوه بر فلاونوئیدهای فرآورده که موجب کشتن هلیکوباکتر پیلوری می گردد، همچنین اسانس ها، تانن، ساپونین فرآورده در مجموع قادرند مانند قویترین آنتی بیوتیک ها عمل نما یند. علاوه بر آن گیاهان موجود در فرآورده در برابر طیف وسیعی از ویروس ها مانند هرپس سیمپلکس(HSV-1)، واریسلا زوستر ویروس(VZV)، سایتومگالوویروس(CMV)، ویروس هپاتیتC, B, A ویروس آنفلوآنزا، سارس و ویروس تضعیف کننده سیستم ایمنی انسان (HIV-1)، اثر ضدویروسی فعالی را نشان داده است. همچنین فرآورده با دارا بودن اسید ایزووالریانیک و آلکالوئید آجمالایسین برای درمان تمامی بیماری ها با منشاء عصبی پاسخگو می باشد.

مقدار مصرف آنتی اولسر

پس از هر وعده غذا ۲ عدد قرص میل گردد.
در موارد شدید و حاد از بیماری، می توان دُز مصرف را در هر ۸ ساعت تا ۳ عدد افزایش داد تا اثر مطلوب بدست آید.

هشدارها

1-بیماران دیابتی با مصرف انسولین و بیماران با فشار خون بالابا مشورت پزشک مصرف نمایند. افراد دیابتی در مصارف دراز مدت به پزشک معالج مراجعه نمایند.
2- در مصرف همزمان قرص آنتی اولسر با مدرهای تیازیدی، مدرهای لوپ و مسهل های محرک مانند بیزاکوریل و برگ سنا پرهیز شود.

نکات قابل توصیه

برای نتیجه بهتر، استفاده از گرانول سداتیو (ساشه) و روغن اولسر هلسی توصیه می‌گردد.
طول مدت درمان حداقل ۴ تا ۶ ماه می‌باشد.
در جای خشک و خنک نگهداری شود.

مصرف در بارداری

در صورت صلاح دید پزشک مصرف شود.

"داروهای معرفی شده و مشاوره دارویی به معنای تجویز نمی باشند. لطفا پیش از مصرف هر دارویی با پزشک مشورت کنید."

بنر مشاوره دارویی
 
برای دسترسی به کانال های شرکت خدمات دارویی رضوی بر روی پیام رسان مدنظر کلیک کنید:

🟣 اینستاگرام 🟡 لینکدین 🔵 تلگرام 🟠 ایتا 🟢 بله

نظر خود را درباره خدمات ما بگویید:

لینک نظرسنجی
 

پرسش از دکتر داروساز


سوالات کاربران
    تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.