زوفا پلاس

گروه دارو: ضد سرفه

شربت زوفا پلاس به عنوان ضد سرفه، خلط آور، برطرف کننده آسم، ضد عفونی کننده مجاری تنفسی، آلرژی فصلی، تب، زکام، آبریزش بینی و برطرف کننده گرفتگی و خشونت صدا کاربرد دارد . 

اجزای فرآورده: زوفا، گل گاوزبان، گل نیلوفر، عناب، سپستان، مویز، انجیر، به دانه، شیرین بیان، کبر، پرسیاوشان، تخم ختمی، تخم خیار، تخم خیار چنبر، بسباسه، بنفشه معطر، کتیرا، صمغ عربی، تخم پنیرک، استویا، عسل

مواد موثره: فلانوييدها، ترکیبات قندی و موسیلاژی

مکانیسم اثر

گیاه زوفا Hyssopus officinalis: به عنوان خلط آور در برونشیت و رفع سرفه های شدید و آسم مؤثر می باشد.

 ختمی Althea officinalis: گل ختمی برای ناراحتی های تنفسی و سرفه های خشک به کار می رود. برگ ختمی از طرف کمیسیون E جهت درمان تحریکات مخاط دهان و حلق همراه با سرفه های خشک مورد تأیید قرار گرفته است. همچنین ختمی در درمان التهابات دستگاه گوارش و تنفس، سرفه های تحریکی و برونشیت کاربرد دارد.

گل پنیرک Malva rotundifolia: به عنوان یک ضدسرفه قوی و مرهم سینه، خلط آور، مقوی برای ریه و درمان سرفه های گرم وخشک بوده ودرکل معالج بیماری های ریه می باشد.

پرسیاوشان Adiantum capillus-veneris L.: جهت درمان تنگی نفس، تسکین، سرفه و سرماخوردگی و درمان التهاب گلو، درمان برونشیت مؤثر می باشد

گل بنفشه معطر Viola odorata: در درمان سرفه های مزمن بسیار نافع می باشد.

انجیر Ficus carica: این گیاه از نظر بررسی مزاج و طبیعت دارای طبیعت گرم و مرطوب است و در درمان التهاب مجاری دستگاه تنفسی، ذات الریه و رفع سرماخوردگی بسیار نافع است.

سپستان Cordia myxa: به دلیل داشتن موسیلاژ در میوه آن ، در طب سنتی به عنوان نرم کننده و رافع گرفتگی صدا و به عنوان خلط آور استفاده می شود

عناب Ziziphus vulgaris: این میوه به دلیل داشتن موسیلاژ و مواد قندی، به عنوان لینت بخش، ضد سرفه و پایین آورنده فشار خون مصرف سنتی دارد. ضد آلرژی بوده و برای درمان آسم مفید است.

فراسیون Marrubium vulgare: حاوی تانن و ساپونین و ماده تلخی به نام ماروبین(5/6%) می باشد. از این گیاه به عنوان ضد آبریزش وکاتاره، ضد سرفه ، ضد زکام و آسم استفاه می شود.

مقدار مصرف زوفا پلاس

 بزرگسالان : روزی سه بار، هربار 15-20 میلی لیتر

کودکان: روزی سه بار، هر بار 5-10 میلی لیتر              

در موارد حاد و تحت نظر پزشک بیشینه مصرف، 20میلی لیتر هر دو ساعت می باشد.

عوارض جانبی زوفا پلاس

تا کنون عارضه خاصی از این دارو گزارش نشده است.

هشدارها

شرایط نگهداری: در دمای محیط و دور از نور نگهداری شود.

دور از دسترس کودکان قرار دهید.

نکات قابل توصیه

 بدليل وجود ترکیبات گیاهی ایجاد رسوب در شربت عادی می باشد. قبل از مصرف بطری را به خوبی تکان دهید. برای اثربخشی بهتر دوره مصرف دارو را کامل کنید.

"داروهای معرفی شده و مشاوره دارویی به معنای تجویز نمی باشند. لطفا پیش از مصرف هر دارویی با پزشک مشورت کنید."

بنر مشاوره دارویی
 
برای دسترسی به کانال های شرکت خدمات دارویی رضوی بر روی پیام رسان مدنظر کلیک کنید:

🟣 اینستاگرام 🟡 لینکدین 🔵 تلگرام 🟠 ایتا 🟢 بله

نظر خود را درباره خدمات ما بگویید:

لینک نظرسنجی
 

پرسش از دکتر داروساز


سوالات کاربران
    • احمد | 1402/12/26

      سلام ایا زوفا عسلی و پلاس با هم فرقی دارند یا خیر ممنونم

      پاسخ دکتر طهورا رضائی:

      سلام با توجه به سازنده های متفاوت تفاوت های جزئی در فرمول و ترکیبات دارند ولی به طور کاربرد و ترکیبات پایه ای یکسان دارند.