تعیین سطح قند خون دیابتی‌ها با خالکوبی موقتی حسگر جدید

مهندسان علوم نانوی دانشگاه کالیفرنیا در سان‌دیگو نوعی حسگر شبه خالکوبی‌ موقتی ارائه داد‌ه‌اند که سطح گلوکز خون موجود در بین سلول‌های پوستی را اندازه‌گیری می‌کند.

به گزارش سرویس فناوری ایسنا، این ابداع ارتجاع‌پذیر بوده و گامی مهم برای آزمایش غیرتهاجمی گلوکز بیماران مبتلا به دیابت به شمار می‌آید.

آزمایش این خالکوبی راه را برای افزودن پتانسیل‌های دیگر به آن از جمله شناسایی متابولیت‌های مهم بدن و ارائه داروها از طریق پوست هموار می‌کند.

چنین ابزار خوانشی در آینده دارای قابلیت‌های بلوتوثی برای ارسال مستقیم و بلادرنگ اطلاعات دریافتی به پزشک معالج بیمار یا ذخیره‌ داده‌ها خواهد بود.

افراد مبتلا به دیابت باید سطوح گلوکز خونشان را چندین بار در روز آزمایش کنند و این کار را با استفاده از سوزنی ریز برای استخراج‌ نمونه کوچک خون از نوک انگشتانشان انجام دهند.

بیمارانی که از این کار اجتناب کنند در معرض تهدید جدی هستند و محققان همواره به دنبال یافتن شیوه‌های کمترتهاجمی‌ برای نظارت بر سطح گلوکز دیابتی‌ها بوده‌اند.

تیم تحقیقاتی در حال افزایش عمر این خالکوبی و پایین‌آوردن هزینه‌های استفاده از آن است و جزئیات این دستاورد را در نشریهAnalytical Chemistry منتشر کرده است.

به اشتراک گذاری:

برچسب ها: دیابت فناوری

درج نظر

تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.