راه اندازی کلینیک سرطان سارکوم در پژوهشکده سرطان پستان

رییس پژوهشکده سرطان پستان جهاد دانشگاهی از راه اندازی کلینیک چند تخصصی سارکوم خبر داد و گفت: از آنجایی که بیماران مبتلا به سرطان سارکوم به لحاظ تشخیص و درمان در وضعیت مناسبی قرار ندارند از این رو اقدام به راه اندازی کلینیک در این زمینه کردیم ضمن آن که سمپوزیوم دو روزه ای در بهمن ماه در این خصوص برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار علمی ایسنا دکتر کیوان مجیدزاده در نشست خبری امروز با اشاره به برگزاری اولین کنگره بین المللی و هشتمین کنگره بین المللی سرطان پستان افزود: این دوره از کنگره سرطان پستان که ششم تا هشتم آبان ماه در محل کتابخانه ملی برگزار می شود به عنوان یادواره مرحوم دکتر امیر معتمدی، مدیر گروه پیشگیری سرطان پستان برگزار می‌شود.

وی با بیان این که در سال جاری در کنار کنگره ملی، کنگره بین المللی سرطان پستان برگزار می‌شود، اظهار داشت: در این کنگره در خصوص موضوعاتی چون اپیدمیولوژی و بار سرطان پستان، تصویربرداری و روش‌های مداخله‌ای در سرطان پستان، جراحی در سرطان پستان، انکولوژی و رادیوتراپی سرطان پستان، ژنتیک و سایتوپاتولوژی سرطان پستان، کیفیت زندگی بیماران سرطان پستان، حفظ باروری در سرطان پستان، کاربردهای انفورماتیک در سرطان پستان، اخلاق پزشکی در سرطان پستان و کاربردهای مهندسی پزشکی در سرطان پستان بحث و بررسی خواهد شد. 

مجیدزاده با تاکید براین که در سال جاری دو برنامه دیگر در دستور کار پژوهشکده پستان قرار داد، خاطر نشان کرد: برگزاری دوره طب فراگیر در سرطان از جمله برنامه‌های این پژوهشکده است که با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی از جمله دانشکده طب سنتی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

 ییس پژوهشکده سرطان پستان برگزاری سمپوزیوم دو روزه سرطان‌های استخوان، عضلات و اندام‌ها (سارکوم) را از دیگر برنامه‌های این پژوهشکده عنوان و تصریح کرد: سرطان سارکوم، استخوان و بافت‌های نرم مانند عضلات و مفصل را در گیر می‌کند.

 وی درمان این سرطان را نیازمند درمان‌های چند تخصصی دانست و خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت این بیماری، در این پژوهشکده اقدام به راه اندازی کلینیک چند تخصصی سارکوم کردیم و بیماران به صورت چند تخصصی درمان تحت درمان قرار خواهند گرفت.

 مجید زاده با تاکید بر این که بیماران مبتلا در ایران وضعیت مناسبی به لحاظ تشخیص و درمان ندارند، گفت: در این راستا اقدام به راه اندازی کلینیکی در این زمینه کردیم که در این کلینیک با حضور پزشکان متخصصی در حوزه‌های رادیولوژی، انکولوژی و ژنتیک بر اساس وضعیت بیمار، مسیر درمانی بیمار ترسیم خواهد شد.

به اشتراک گذاری:

درج نظر

تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.