برگزاری سمینار آندومتریوز با هدف بررسی علل ناباروری

سمینار یک روزه آندومتریوز با هدف بررسی پیامدهای ناشی از این بیماری از جمله ناباروری هفتم آبان ماه در سالن همایش های بیمارستان صارم برگزار می شود.

به گزارش گروه علمی ایرنا از مرکز تحقیقات سلولی صارم، دکتر ابوطالب صارمی دبیر علمی این سمینار گفت: این بیماری در سال های اخیر در جامعه شیوع زیادی یافته است، از این رو این سمینار با هدف آشنایی متخصصان با آخرین دستاوردهای علمی مرتبط با آندومتریوز، کاهش عوارض این بیماری و ارتقای سطح دانش متخصصان زنان و زایمان برگزار می شود.
وی با بیان اینکه شیوع آندومتریوز در مطالعات مختلف از 9 تا 50 درصد جمعیت جهان گزارش شده است، افزود: این بیماری با مکانیسم های مختلف می تواند، سبب کاهش باروری و ایجاد نازایی شود.
صارمی از تغییر سبک زندگی و افزایش آلاینده های محیطی به عنوان عوامل موثر در شیوع آندومتریوز در سال های اخیر نام برد و گفت: ابتلا به این بیماری با دردهای شدیدی همراه است و سبب کاهش کیفیت زندگی می شود اما نسبت به شدت بیماری می توان با درمان های دارویی و در صورت نیاز جراحی یا ترکیبی از این روش ها، بیماری را درمان کرد.
دبیر علمی سمینار آندومتریوز یادآور شد: اپی ژنتیک و آندومتریوز، ایمونولوژی و علائم بالینی، تشخیص و درمان آندومتریوز و کیفیت زندگی مبتلایان به این بیماری از جمله مباحثی است که در این سمینار مورد بحث و هم اندیشی متخصصان قرار می گیرد.

به اشتراک گذاری:

برچسب ها: زنان ناباروری

درج نظر

تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.