اجرای طرح تحول سلامت باعث ارتقای کیفیت تجهیزات پزشکی شده است

سیاست های وزارت بهداشت در قالب اجرای طرح تحول نظام سلامت باعث ارتقای کیفیت تجهیزات پزشکی و کاهش قیمت آنها شده است.

مهندس سید حسین صفوی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (وب دا)؛ ضمن بیان این مطلب گفت: وزارت بهداشت نظارت دقیقی بر روی کیفیت محصولات و تجهیزات پزشکی دارد و این نظارت ها در طول یکسال اخیر به دلیل فعال شدن کمیته های تخصصی نظارت بر واردات و تولید تجهیزات پزشکی تشدید شده است.

وی با اشاره به این که متاسفانه پدیده قاچاق از گذشته در کشور وجود داشته است، گفت: با همکاری اداره کل تجهیزات پزشکی و وزارت بهداشت، دستورالعمل مبارزه با قاچاق ، مختص تجهیزات پزشکی از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تهیه و ابلاغ شده است که بر اساس آن به صورت جدی برای مقابله با پدیده قاچاق اقدام شده که نتایج خوبی نیز در پی داشته است.

مهندس صفوی افزود: بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت، با  توجه به شفاف تر شدن فرآیند  تهیه تجهیزات و ملزومات پزشکی در سطح مراکز درمانی دولتی که براساس آن، بیمار و همراهان بیمار برای تهیه ملزومات پزشکی به خارج از بیمارستان ارجاع داده نمی شوند، عرضه کالاهای فاقد کیفیت و غیرمجاز در مراکز دولتی بسیار کم شده و در حد صفر رسیده است.

مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت در ادامه گفت: با مجموع اقدامات انجام شده ، عرصه برای افراد سودجو و افرادی که اقدام به ورود کالاهای غیرمجاز از مبادی غیر قانونی می کنند، تنگ شده است و اجازه ورود این گونه محصولات به مراکز درمانی داده نمی شود.

مهندس صفوی خاطرنشان کرد: سیاست هایی که وزارت بهداشت در طرح تحول نظام سلامت اتخاذ کرده است، باعث ارتقای کیفیت ملزومات پزشکی و کاهش قیمت آنها شده است و به بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی اطمینان خاطر می دهیم که روند درمانی آنها با تجهیزات پزشکی باکیفیت انجام می شود.

به اشتراک گذاری:

برچسب ها: وزیر بهداشت

درج نظر

تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.