مصرف غذاهای خانگی خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد

نتیجه یک مطالعه نشان می دهد که مصرف غذاهای خانگی خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را تا 13 درصد کاهش می دهد.به گزارش گروه علمی ایرنا از پایگاه اینترنتی مدیکال اکسپرس، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در افرادی که هر روز 2 وعده یا هر هفته حدود 11 تا 14 وعده غذای خانگی مصرف می کنند، 13 درصد کمتر از افرادی است که در هفته کمتر از 6 وعده غذای خانگی می خورند.

دیابت نوع 2 یک عامل مهم در ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی به شمار می رود.
محققان دانشگاه هاروارد در این مطالعه، اطلاعات مربوط به وضعیت سلامت 58 هزار زن و 41 هزار مرد را در مدت 26 سال (1986 تا 2012) مورد بررسی و پیگیری قرار دادند. در ابتدای این مطالعه هیچ یک از این افراد دیابت، بیماری قلبی یا سرطان نداشتند.
گینگ زونگ از محققان این دانشگاه گفت: میزان مصرف غذاهای آماده شده در رستوران ها یا آشپزخانه هایی که غذا را به منازل مشتری ها می فرستند، در 50 سال گذشته در آمریکا افزایش یافته است. در همین زمان نیز میزان ابتلا به دیابت نوع 2 افزایش بیشتری نسبت به سال های قبل از آن داشته است.
مطالعات زیادی نشان داده اند که غذاخوردن در خارج از خانه به ویژه در رستوران های زنجیره ای و مصرف غذاهای آماده (فست فودها) با کیفیت پایین، با افزایش وزن بدن در کودکان و بزرگسالان ارتباط دارد.
این مطالعه جدید نیز نشان می دهد که مصرف غذاهای خانگی با افزایش وزن کمتر در میانسالی ارتباط داد.
داشتن اضافه وزن و چاقی از عوامل خطرساز برای ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و دیابت نوع 2 هستند.
نتایج این مطالعه در نشست انجمن قلب آمریکا ارایه شده است.

به اشتراک گذاری:

برچسب ها: دیابت تغذیه سلامت

درج نظر

تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.