75 درصد بیماران مبتلا به ام اس از داروهای ایرانی استفاده می کنند

رئیس انجمن ام اس ایران درباره وضعیت داروهای بیماران مبتلا به ام اس گفت:درحال حاضر مشکل خاصی درخصوص دسترسی به داروهای بیماران ام اس در کشور وجود ندارد و 75 درصد از بیماران از داروهای ایرانی ام اس استفاده می کنند.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا از انجمن ام اس ایران، دکتر محمدعلی فرایان افزود: با توجه به توسعه تحقیقات و ضرورت افزایش دانش و اطلاعات درباره بیماری ام اس همه ساله کنگره انجمن ام اس را برگزار می کنیم و تازه های علم پزشکی در ایران و جهان را در این باره مرور می کنیم.
وی افزود: درمان های جدید، عوارض و نحوه استفاده از داروهای جدید، مراقبت از بیماران در حین دریافت این داروها، یافته های تشخیصی جدید، تشخیص های افتراقی و درمان های علامتی و نقش توانبخشی در بهبود بیماران ازجمله محورهای اصلی برگزاری کنگره هستند.
رئیس انجمن ام اس ایران بر ضرورت توجه مسئولان به بیماری ام اس تاکید کرد و گفت: ام اس بیماری است که بیشتر جوانان را درگیر می کند و افراد و اعضای خانواده پس از ابتلا دچار مشکلات روحی و عاطفی می شوند.
وی ادامه داد:تاکنون درمان قطعی برای بیماری ام اس وجود ندارد. مبتلایان به ام اس باید به مدت طولانی تحت مراقبت و درمان باشند، به همین خاطر لازم است مسئولان امر و سازمان های بیمه گر نگاه ویژه ای به این بیماری داشته باشند.
فرایان گفت :ام اس یک بیماری خاص است و علاوه بر فرد مبتلا لازم است اعضای خانواده وی نیز به طور ویژه حمایت شوند و حمایت های اجتماعی از آنها افزایش یابد.
وی گفت : 75 درصد از بیماران از داروهای ایرانی ام اس استفاده می کنندو در صورت نیاز به داروهای خارجی هم مشکلی در تهیه و قیمت وجود ندارد وحمایت های وزارت بهداشت در این خصوص خوب است.
دوازدهمین کنگره بین المللی ام اس ایران 21 و 22آبان ماه در دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار می شود.

به اشتراک گذاری:

برچسب ها: دارو ام اس

درج نظر

تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.