مسواک عامل انتقال انواع بیماری؛ در حمام نگهداری نشود

محققان آمریکایی نسبت به نگهداری مسواک در حمام و سرویس های بهداشتی به ویژه مراکزی مانند پادگان ها، خوابگاههای دانشجویی که از حمام های مشترک استفاده می کنند هشدار دادند. این محققان می گویند بسیاری از بیماریهای ویروسی ، باکتریایی ،عفونی و خطرناک از طریق مسواک هایی که در حمام و یا سرویس های بهداشتی نگه داری می شود براحتی شیوع پیدا می کند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری هلث، محققان دانشگاه کوینیپیاک آمریکا به تازگی در یک مطالعه مسواک های دانشجویان مقیم خوابگاه را که دست کم هر 9 نفر از یک حمام مشترک استفاده می کردند، تجزیه و تحلیل کردند.

محققان متوجه شدند که 60 درصد از این مسواک ها به ماده مدفوعی آلوده هستند.

به گفته محققان، این مطالعه همچنین نشان داد در دانشجویانی که هر کدام یک حمام برای خود داشتند نیز احتمال چسبیدن ذرات ریز مولکول های مدفوع خودشان به دهان آنها وجود دارد اما ماده مدفوعی خود شخص نگرانی، کمتری ایجاد می کند.

لوران آبر از دانشگاه کوینیپاک در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: نگرانی اصلی وجود ماده مدفوعی خود شخص بر روی مسواکش نیست بلکه نگرانی چسبیدن ماده مدفوعی شخص دیگری به مسواک است که شامل باکتری، ویروس ها و یا انگل هایی می شود که در میکروب های طبیعی شخص نیست.

محققان همچنین متوجه شدند که از 60 درصد مسواک های آلوده، 80 درصد به ماده مدفوعی شخص دیگری آلوده بود.

محققان هیچ روش عملی برای مراقبت روزانه مسواک ها از آلودگی ارائه ندادند اما به دانشجویان و یا افراد دیگری از حمام های مشترک استفاده می کنند توصیه کردند که از راهنمایی های بهداشتی انجمن دندانپزشکی آمریکا از جمله استفاده نکردن مشترک از مسواک ها، شستشوی مسواک ها قبل و بعد از استفاده و پرهیز از خطرات آلودگی نگهداری یکجای مسواک ها تبعیت کنند. 

محققان همچنین توصیه می کنند که مسواک های خود را در کشوی کابینت حمام یا دستشوی نگهداری نکنید زیرا این محیط های بسته موجب حفظ رطوبت و در نتیجه رشد باکتری می شود.

محققان بهترین روش برای نگهداری مسواک ها را به صورت ایستاده و در هوای آزاد توصیف می کنند.

این مطالعه هفته پیش در نشست سالانه انجمن میکروبیولوژی آمریکا ارائه شد.

به اشتراک گذاری:

درج نظر

تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.