یک نفر ازهر چهار زن به سرطان سینه مبتلا می شود

رییس انجمن علمی جراحان عمومی ایران بر ضرورت کنترل بیماری های سینه تاکید و اظهار کرد:سرطان سینه بعد از پوست، شایع ترین سرطان است به طوری که بر اساس آمار جهانی از هر چهار زن، یک نفر به آن مبتلا می شود.

به گزارش گروه علمی ایرنا از انجمن علمی جراحان عمومی ایران، دکتر بهزاد رحمانی گفت:اگرچه سن ابتلا به این بیماری پایین آمده است اما به موازات آن با افزایش فراگیری روش های پیشگیری و تشخیص مواجه هستیم و زنان مبتلا زودتر به پزشک مراجعه می کنند.

وی با بیان اینکه شاید حدود 15 سال پیش، زنان در مراحل پیشرفته بیماری به پزشک مراجعه می کردند که کار چندانی نمی شد برای آنها انجام داد، عنوان کرد: اکنون مدت هاست که کمتر شاهد موارد پیشرفته هستیم و مراجعات زودهنگام به درمان سرطان کمک می کند.

رحمانی همچنین به نقش جراحی عمومی در تروما اشاره کرد و گفت: جراحی عمومی، چندوجهی است و در زمان جنگ بیشترین کاربرد را داشت. در حال حاضر زمان آن فرارسیده است که یک بار دیگر نقش جراحان عمومی را در بحران هایی مانند جنگ، زلزله و بلایای آسمانی مرور کنیم.
رییس انجمن جراحان عمومی ایران ادامه داد: در زمان بحران، حجم ضایعات وارده متعدد است و پزشکی می تواند کارآمد باشد که بتواند بیماری های مختلف را اداره کند. به عبارتی یک جراح عمومی باید از قفسه صدری، قلب و کلیه گرفته تا سیستم های دیگر اطلاعات اداره یک بیمار اورژانسی را داشته باشد.
وی از برگزاری دهمین کنگره سالیانه انجمن علمی جراحان عمومی ایران در مرداد ماه سال جاری خبر داد و گفت: دو رویکرد اساسی کنگره امسال مدیریت جراحی در بحران و تروما و مدیریت در بیماری های سینه، دیروز، امروز و فردا است و در این راستا بالاترین امتیاز بازآموزی مدون و مداوم، برای شرکت کنندگان گروه های هدف لحاظ می شود.
رییس انجمن جراحان عمومی ایران با بیان اینکه کارگاه های آموزشی با موضوعاتی مانند کاربرد لیزر در جراحی، جراحی های سرپایی و کاشت مو با دستگاه نیز تدارک دیده شده است، افزود: برای گروه های هدف از جمله زنان، جراحی عمومی، جراحی قفسه صدری، بیهوشی، طب کار، جراحی اطفال، جراحی قلب، اورولوژی، طب اورژانس، رادیولوژی و داخلی برنامه مداوم با حداکثر امتیاز 18 اجرا می شود. 
بر اساس این گزارش، دهمین کنگره سالیانه انجمن علمی جراحان عمومی ایران از 21 تا 23 مرداداماه در محل سالن همایش های بین المللی رازی تهران برگزار می شود. 

به اشتراک گذاری:

درج نظر

تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.