آیین نامه ساماندهی ارایه دهندگان خدمات طب سنتی و مکمل نهایی شد

معاون طب سنتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از نهایی شدن آیین نامه ساماندهی و تعیین محدوده فعالیت ارایه دهندگان خدمات طب سنتی و مکمل خبر داد و گفت: ساماندهی فعالیت حدود 10 هزار پزشک طب سنتی از جمله موارد این آیین نامه است.

دکتر محمود خدادوست روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: جلسات کارشناسی این آیین نامه به اتمام رسیده و دفتر حقوقی وزارتخانه نیز نواقص آن را برطرف کرده است.
وی با اشاره به اینکه این آیین نامه با همکاری معاونت های درمان، آموزش و دفتر حقوقی وزارت بهداشت تدوین شده است، اظهار کرد: وزارت بهداشت با تدوین و ابلاغ این آیین نامه در صدد ارایه خدمات مناسب و ضابطه مند در این حوزه است.
خدادوست ساماندهی پزشکان ارایه دهنده خدمات طب سنتی و مکمل را از موضوعات این آیین نامه اعلام کرد و گفت: پیش بینی می شود حدود 10 هزار پزشک در حوزه طب سنتی فعال باشند که بر اساس آیین نامه این افراد شناسنامه دار می شوند و محدوده فعالیت آنان نیز مشخص می شود.
وی به مداخله تعدادی افراد غیرپزشک در این حوزه اشاره کرد و افزود: برای افراد غیرپزشک که دارای مهارتی در این حوزه هستند، سازوکاری درنظرگرفته شده تا با نظارت و مسوولیت پزشک فعالیت کنند.
خدادوست بر لزوم رعایت ضوابط اعلام شده در عطاری ها تاکید کرد و گفت: عطاری ها باید از طرف صنف خود و زیرنظر وزارت صنعت، معدن و تجارت نظارت و پایش شوند.
معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه این مجموعه به نوعی در سلامت مردم دخالت دارد، افزود: با توجه به اهمیت این موضوع باید برخی ضوابط و باید و نبایدها برای آنها مشخص و به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شود. 
خدادوست اظهار کرد: اتحادیه عطاری ها نیز باید این ضوابط را به مجموعه افراد غیرپزشک فعال در این حوزه اعلام کند تا در نظارت های بعدی برای ارایه مجوز، اجرای این موارد را بررسی کند.

به اشتراک گذاری:

درج نظر

تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.