سازمان غذا و داروی آمریکا داروی کاهش کلسترول را تایید کرد

سازمان غذا و داروی آمریکا 'FDA' داروی تزریقی Praluent را که سبب کاهش چشمگیر کلسترول می شود، تایید کرد.به گزارش گروه علمی ایرنا از هلث، این دارو از دسته داروهای PCSK9 و برای درمان افرادی استفاده می شود که به شکل ژنتیکی کلسترول بالا دارند یا به انواع خاصی از بیماری قلبی مبتلا هستند.

این داروی تزریقی که Praluent نام دارد، بسیار گران قیمت است به طوریکه هزینه آن برای یک بیمار در یک سال حدود 14 هزار دلار می شود.
اما با این وجود محققان ابداع این دارو را به دلیل توانایی در کاهش سطح کلسترول، یک موفقیت می خوانند.
داروهای استاتین در دهه 1990 معرفی و به مقدار زیاد برای کاهش کلسترول استفاده می شوند، اما تاثیر این داروها بر روی بیمار کمتر است و برخی بیماران هم اصلا نمی توانند این داروها را مصرف کنند.
دکتر جان جنکینز رییس دفتر داروهای جدید در مرکز ابداع و تحقیق داروها در سازمان غذا و داروی آمریکا می گوید: Praluent یک گزینه درمانی برای بیماران مبتلا به بیماری قلبی عروقی که نمی توانند سطح کلسترول خون خود را به اندازه کافی با استاتین ها کاهش دهند، محسوب می شود.
بازدارنده های PCSK9 پروتیینی را هدف قرار می دهد که بر توانایی کبد برای زدودن کلسترول LDL از خون تاثیر می گذارد.
مطالعه بر روی دو هزار و 476 نفر که در معرض خطر ابتلا به سکته مغزی یا حمله قلبی قرار داشتند نشان داد که مصرف این دارو سطح کلسترول آنها را به طور متوسط میان 36 و 59 درصد کاهش می هد.

به اشتراک گذاری:

درج نظر

تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.