درمان افسردگی مزمن با داروی دیابت

مطالعات محققان نشان می دهد که داروی های رایج دیابت، قادر به درمان علایم افسردگی مزمن هستند.به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از هلث، مطالعات محققان دانشگاه استنفورد نشان می دهد که داروی های رایج درمان دیابت نوع 2 که برای افزایش حساسیت بدن به انسولین مورد استفاده قرار می گیرند، قادر به درمان افسردگی مزمن هستند.

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از هلث، مطالعات محققان دانشگاه استنفورد نشان می دهد که داروی های رایج درمان دیابت نوع 2 که برای افزایش حساسیت بدن به انسولین مورد استفاده قرار می گیرند، قادر به درمان افسردگی مزمن هستند.
دیابت به دلیل مقاومت بدن نسبت به انسولین بوجود می آید و تحقیقات نشان می دهد که این عامل نقش مهمی در بروز افسردگی دارد؛ به همین دلیل است که افسردگی یکی از عوارض دیابت به شمار می آید. 
حدود 350 میلیون نفر در سراسر جهان به افسردگی مبتلا هستند و این اختلال مهمترین عامل ناتوانی در سراسر جهان محسوب می شود. 
به گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا، سالانه حدود 6.7 درصد از افراد بالغ، به افسردگی حاد مبتلا می شوند.
روش های رایج درمان افسردگی عوارض جانبی دارند. به همین دلیل متخصصان توصیه می کنند که افسردگی در مراحل اولیه با راهکارهای مناسبی از جمله رژیم غذایی سالم، ورزش روزانه، معاشرت با افراد شاد و مثبت و مشاوره با روانشناس درمان شود و در صورت عدم درمان با این روش ها و به عنوان آخرین قدم، از داروهای اعصاب استفاده شود.نتایجی این تحقیقات در نشریه Psychiatry Research منتشر شده است.

به اشتراک گذاری:

درج نظر

تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.