مرگ آخرین فرد مبتلا به «مرس» در کره جنوبی

وزارت بهداشت کره جنوبی روز چهارشنبه از مرگ آخرین فرد مبتلا به بیماری سندرم تنفسی خاورمیانه (مرس) به رغم تلاشهای پزشکان در این کشور خبر داد.به گزارش ایرنا، کره جنوبی (به عنوان اولین کشور جنوب شرق آسیا) اردیبهشت ماه سالجاری درگیر این بیماری مهلک شد و با 36 قربانی، بیش از صد فرد مبتلا و میلیون ها دلار خسارت اقتصادی، ششم مرداد ماه 94 پایان رسمی این بیماری را اعلام کرد. 

حال پس از گذشت چهار ماه، منابع رسمی در وزارت بهداشت کره جنوبی امروز اعلام کردند که آخرین فرد مبتلا به این ویروس مسری در یکی از بیمارستان های ویژه این کشور فوت شده است.
یونهاپ، خبرگزاری رسمی کره جنوبی آخرین قربانی این بیماری را فردی 38 ساله معرفی کرد که در تاریخ 8 ژوئن (18 خرداد 94) به ویروس مرس آلوده شد و عصر روز گذشته در بیمارستان ملی دانشگاه سئول جان خود را از دست داده است.
وزارت بهداشت کره جنوبی اعلام کرد که کار درمان بر روی این بیمار همچنان ادامه داشت تا اینکه شرایط عمومی این بیمار رو به وخامت گذاشت و علائم حیاتی او قطع شد.
این گزارش می افزاید: پزشکان معالج این بیمار تائید کرده اند که مرگ وی به دلیل ابتلا به ویروس مرس بوده است.
اولین مورد بیماری مرس در کره جنوبی اواخر اردیبهشت ماه سالجاری با ابتلای یک مرد 68 ساله کره ای به این بیماری تشخیص داده شد و بلافاصله موجب شد تا نزدیک به 16 هزار نفر قرنطینه شده و بیماران بدحال نیز در بیمارستان بستری شوند.
این بیماری تاکنون بیشتر کسانی را به کام مرگ برده که اغلب سالخورده بوده و یا از بیماری تنفسی رنج می بردند، لذا از 36 مورد مرگ، 33 تن از آنها افراد کنهسالی بودند که دچار بیماری های مزمن دیگر بودند.
اقتصاد کره جنوبی نیز از آغاز شیوع این بیماری مهلک با یک کاهش رشد یک درصدی روبرو شد و به همین دلیل دولت این کشور برای مقابله با آثار ناشی از مرس بر اقتصاد کشور در آن زمان بسته محرک اقتصادی به ارزش 13 میلیارد دلار را نظر گرفته بود.
تاکنون هیچ درمان و واکسنی برای ویروس مرس که برای اولین بار حدود سه سال پیش در خاورمیانه مشاهده شد و بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی تقریبا 36 درصد موارد گزارش شده از مبتلایان به این بیماری به مرگ منتهی می شود، ساخته نشده است.
«مرس» یک بیماری جدید و ناشناخته برای بشر محسوب می شود که تاکنون جان حدود بیش از 550 نفر را در دنیا گرفته و نرخ مرگ و میر آن بالای 35 درصد اعلام شده است.
این بیماری اولین بار در سال 2012 در عربستان شیوع پیدا کرد.
«مرس» (MERS) که در انگلیسی، کوته نوشت «ویروس سندروم تنفسی خاورمیانه» است، نوع جدید از ویروس «بتاکوروناویروس» شمرده می شود که به دلیل شیوع اولیه آن در کشورهای عربستان سعودی، امارات، قطر، کویت، مصر و...، نام خاورمیانه را برای خود یدک می کشد.

به اشتراک گذاری:

درج نظر

تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.