توقف پیشرفت بیماری آلزایمر با انسداد التهاب در مغز

نتایج یک تحقیق نشان می دهد توقف تولید سلول های ایمنی جدید در مغز می تواند اختلال حافظه را که در بیماری الزایمر مشاهده می شود، کاهش دهد.به گزارش ایرنا از بی بی سی نیوز، محققان دانشگاه ساوثمتون یافته های پژوهشی خود را موید این نظر دانستند که پیشرفت آلزایمر ناشی از التهاب حاصل از افزایش سلول های ایمنی موسوم به میکروگلیا در مغز است و در صورت جلوگیری از این التهاب، پیشرفت بیماری متوقف می شود.

براساس این گزارش، دارویی که برای انسداد تولید سلول های میکروگلیا در مغز موش ها استفاده شد، تاثیر مثبت داشت و کارشناسان با بیان این که نتایج مهیج بودند، گفتند که این یافته می تواند به درمان های جدید منجر شود. 
بیشتر داروهای مورد مصرف در درمان زوال عقل، پلاک های آمیلوییدی در مغز را که یک شاخصه ابتلا به آلزایمر است، هدف قرار می دهند. 
اما تازه ترین تحقیقات چاپ شده در مجله Brain نشان می دهد که در واقع هدف قرار دادن التهاب در مغز که ناشی از ایجاد سلول های ایمنی میکروگلیا است، می تواند پیشرفت بیماری الزایمر را متوقف کند. 
محققان متوجه وجود تعداد افزایش یافته ای از سلول های میکروگلیا در مغز افرادی شدند که مبتلا به آلزایمر بودند و جان باخته بودند.
تحقیقات قبلی نیز نقش این سلول ها را در پیشرفت آلزایمر مطرح کرده بودند. 

به اشتراک گذاری:

برچسب ها: آلزایمر حافظه مغز

درج نظر

تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.