سرانه فرهنگی دانشگاه های علوم پزشکی کشور در سال آینده افزایش می یابد

مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت گفت: کشور هم اکنون از امنیت بالایی برخوردار است که این امنیت مرهون هدایتهای مقام معظم رهبری و تلاشهای دلسوزانه مسئولین دولت تدبیر وامید و خدمات بی وقفه نیروهای نظامی وانتظامی است.

 به گزارش "وبدا" دکتر حسام الدین علامه در جلسه با مدیران معاونت فرهنگی ودانشجویی وروسای دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به اینکه تاکید مقام معظم رهبری بحث کار آمدی نظام است، اضافه کرد: مفهوم کارآمدی نظام در دیدگاه رهبری این است که عموم مردم از نظر اقتصادی، رفاهی، خدمات اجتماعی و فرهنگی  وضعیت مطلوبی داشته باشند و تنها راه تحقق این فرموده، تامین نیاز های مردم با طیف گسترده ای از سلیقه ها و دیدگاه های متفاوت آنان است.

وی ادامه داد: قطار جمهوری اسلامی باید دارای واگن های متفاوت باشد و افراد تمای دیدگاه های خود را در آن بطور آزادانه و در چارچوب قانون اساسی بیان کنند.

مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت با انتقاد از نبود نگاه جامع و علمی به حوزه فرهنگی در وزارت بهداشت ادامه داد: بودجه معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت هم اکنون 3میلیارد و200میلیون تومان است که این بودجه تنها برای برگزاری نیمی از برنامه های فرهنگی در کشور کافی است همچنین برای تحقق این نگاه جامع باید، حساسیت مسئولین در زمینه های تخصیص بودجه، ایجاد ساختار تشکیلاتی فرهنگی و ایجاد مراکز فکر در وزارت بهداشت افزایش یابد.

سرانه فرهنگی دانشگاه های علوم پزشکی کشور در سال آینده افزایش می یابد

مدیر کل فرهنگی وزرات بهداشت در رابطه سرانه فرهنگی دانشگاههای علوم پزشکی نیز گفت:از طرف وزارت بهداشت، پیشنهادی برای افزایش سرانه فرهنگی دانشگاه های علوم پزشکی کشور به سازمان مدیرت و برنامه ریزی کشور ارائه شده که در صورت موافقت با آن سرانه فرهنگی دانشگاههای علوم پزشکی کشور در سال 95، ده برابر می شود.

وی اضافه کرد: سرانه فرهنگی مصوب کتاب قانون در سال جاری ،700هزار تومان و سرانه رفاهی نیز 1میلیون تومان به ازای هر دانشجواست که در صورت موافقت سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور،  سرانه فرهنگی در سال 95 بطور متوسط 700هزار تومان و سرانه رفاهی نیز 1میلیون و800هزار تومان به ازای هر دانشجو افزایش می یابد.

دکتر حسام الدین علامه در ادامه سخنان خود خاطر نشان نمود: برای افزایش این سرانه به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور پیشنهاد شده در سال 95 برای اختصاص سرانه به دانشگاه های علوم پزشکی کشور آمار واقعی تعداد دانشجویان ملاک عمل قرار گیرد واین آمار براساس تعداد دانشجویان اول مهر 95، مندرج در سامانه سما به دست آید.

کانون قدرت واعمال فشار را از فضای دانشگاه های کشور حذف کنید

 حجت الاسلام والمسلمین احمد منزه ،مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیزدر این جلسه با اشاره به اینکه دغدغه اصلی مقام معظم رهبری تبدیل نشدن دانشگاه های کشور به باشگاه احزاب است، گفت : دانشگاه های کشور به فرموده رهبری باشگاه احزاب نیستند و هیچ حزبی نمی تواند دانشجویان را سپر فعالیتهای سیاسی خود قرار دهد و تا جایی که ممکن است باید سعی شود کانون های قدرت واعمال فشار را از فضای دانشگاه های کشور حذف کرد.

 وی ادامه داد: در دانشگاه های علوم پزشکی کشور کارهای فرهنگی بسیار وسیعی انجام شده است ولی متاسفانه هزینه مسائل فرهنگی به شدت پایین است و نگاه فرهنگی را باید در سطح کشور اصلاح کرد.

معاون فرهنگی ودانشجویی نیز در این جلسه اولویت اصلی معاونت را ارائه خدمات بهینه به دانشجویان عنوان کرد و ادامه داد: معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی ایلام برای پیشبرد بیشتر اهداف خود نیاز به توجه ویژه مسئولین وزارت بهداشت در قالب تخصیص اعتبار است واز سوی وزارت باید اهداف کوتاه مدت این معاونت نیز مد نظر قرارگیرد.

 دکترجمیل صادقی فر در جلسه همچنین خواستار اختصاص اعتبار برای تکمیل طرح های رفاهی و ورزشی دانشجویان و راه اندازی فرهنگسرا برای ساماندهی تشکل های دانشجویی درآن شد.

وی همچنین اظهار کرد :  بهینه سازی ارائه خدمات به دانشجویان و توجه ویژه به دانشگاه های علوم پزشکی کشور از اولویتهای وزارت بهداشت است که  بازدید های مکرر مسئولین نیز در این راستا انجام می شود.

 گفتنی است ،در سفر معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت به ایلام از بخش های اداری معاونت و بویژه اداره تعالی فرهنگی و فوق برنامه، امکانات و تجهیزات سالن ورزشی دانشجویان، سلف سرویسهای دانشجویی بازدید کردند و از نزدیک با روند خدمات رسانی در این حوزه ها آشنا شدند و کارشناسان هریک از این حوزه ها نیز در جوی صمیمی مشکلات و نیاز های خود را با ایشان در میان گذاشتند.

به اشتراک گذاری:

برچسب ها: وزیر بهداشت

درج نظر

تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.