مرگ ناگهانی و سکته قلبی پیامد مصرف داروهای انرژی زا

دبیر انجمن آترواسکلروز ایران گفت: مصرف داروهای انرژی زا و مواد مخدر به منظور پرورش اندام و بدن سازی و بیدار ماندن در شب های امتحان در بین دانشجویان، موجب بروز نارسایی های قلبی، سکته قلبی و مرگ ناگهانی می شود.

به گزارش روز شنبه گروه علمی ایرنا از انجمن آترواسکلروز ایران، دکتر مسعود اسلامی نسبت به مصرف داروهای انرژی زا که امروزه در بین جوانان رواج زیادی یافته است، هشدار داد و افزود: مصرف این داروها به بهانه افزایش انرژی و تقویت ماهیچه ها، عوارض زیادی برای سلامت به ویژه سلامت قلب و عروق به همراه دارد. 
وی اظهار کرد: همچنین برخی از دانشجویان در شب های امتحان برای بیدار ماندن و درس خواندن از داروهای انرژی زا استفاده می کنند که موجب ایست قلبی، سکته قلبی و در نهایت مرگ می شود.
دبیر انجمن آترواسکلروز ایران اضافه کرد: برخی داروهای انرژی زا تحت عنوان داروهای 
'آنابولیک' در باشگاه ها برای دوپینگ مورد استفاده قرار می گیرند که این داروها نیز موجب تخریب عضله قلب، نارسایی قلبی، نامنظمی شدید قلب و ایست قلبی می شوند.
وی آمفتامین، شیشه و ایکس را گروه دیگری از داروهای تهدیدکننده سلامت قلب دانست و اظهار کرد: مصرف این قرص ها نیز عوارض شدید قلبی را به همراه دارند.
دبیر علمی برگزاری سمپوزیوم یک روزه نکات مهم در درمان هیپرتانسیون شریانی و مشاوره های قلب و عروق، همچنین نسبت به داروهای گیاهی که برای کاهش وزن در ماهواره تبلیغ می شوند، هشدار داد و گفت: این داروها ترکیبات مشخصی ندارند و می توانند موجب مرگ ناگهانی شوند؛ بنابراین توصیه می شود که افراد فریب نخورند و از مصرف این اینگونه داروها دوری کنند. 
سمپوزیوم یک روزه نکات مهم در درمان هیپرتانسیون شریانی و مشاوره های قلب و عروق، روز 30 بهمن ماه جاری به همت انجمن آترواسکلروز ایران در هتل پارسیان اوین برگزار می شود.

به اشتراک گذاری:

درج نظر

تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.