دیرکرد بیمه ها در پرداخت مطالبات مراکز درمانی خصوصی مشکل ساز شده است

دبیرعلمی کنگره انجمن جراحان عمومی از تعرفه های مراکز درمانی خصوصی و دیرکرد پرداخت بدهی سازمان های بیمه گر به این مراکز انتقاد کرد و گفت:با اینکه پنج ماه از سال جدید می گذرد، مابه التفاوت هزینه های تعرفه ای نیمه دوم سال 93 به برخی از این مراکز پرداخت نشده که مشکلاتی را به وجود آورده است.

به گزارش ایرنا از انجمن جراحان عمومی ایران، دکتر پرویز دریایی با اشاره به اجرای کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات گفت: در حال حاضر تعرفه ها برای بیمارستان های دولتی مناسب است اما برای بیمارستان های خصوصی تعرفه های مناسبی تعریف نشده است. 
وی افزود:این تعرفه ها سبب به وجود آمدن برخی مشکلات برای بخش خصوصی شده و نارضایتی عمومی در سطح بیمارستان های خصوصی را رقم زده است.
دبیر علمی دهمین کنگره سالیانه انجمن علمی جراحان عمومی ایران ادامه داد: از آنجا که در بیمارستان های خصوصی هزینه و درآمد برعهده بیمارستان است، باید تعیین تعرفه ها نیز از سوی بخش خصوصی انجام شود، اما این حق از بخش خصوصی گرفته شده و باز طبق معمول صدای نارضایتی از بخش خصوصی به گوش می رسد.
دریایی با اشاره به اینکه یک مشکل بزرگ دیگر تعرفه ها اختلاف میان صندوق های بیمه و موسسه های درمانگر است، اظهار کرد: به همین علت است که هنوز مابه التفاوت هزینه های تعرفه ای نیمه دوم سال گذشته در برخی مراکز پرداخت نشده است.
دبیرعلمی دهمین کنگره سالیانه انجمن علمی جراحان عمومی ادامه داد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت رضایتمندی در بیماران بیشتر شده است.
دریایی از برگزاری دهمین کنگره سالیانه انجمن علمی جراحان عمومی ایران از 21 تا 23 مرداداماه در محل سالن همایش های بین المللی رازی خبر داد و گفت: کنگره به بررسی 2 موضوع تروما و آسیب های بعد از آن می پردازد.
وی افزود: بر این اساس در طول برگزاری این کنگره سه روزه در صبح ها یک کارگاه آموزشی مداوم با موضوع تروما و آسیب های ناشی از آن برگزار و بعدازظهرها کارگاه مدونی مرتبط با جراحی های عمومی در مورد سرطان سینه برگزار می شود. 
به گفته دریایی، در جریان این کنگره حدود 130 سخنرانی از سوی مهمانان داخلی و خارجی ارایه می شود. 

به اشتراک گذاری:

برچسب ها: خدمات درمانی

درج نظر

تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.