ایران رکوردار پیوند اعضا در میان کشورهای منطقه

قائم مقام مرکز پزشکی دکتر مسیح دانشوری با اشاره به فعالیت های این مرکز در زمینه پیوند اعضا از مرگ مغزی گفت: این مرکز در سال با انجام 80 پیوند ریه 180 پیوند قلب و اعمال پیوند همزمان قلب وریه رکورد دار پیوند در سطح کشورهای منطقه است .

به گزارش گروه علمی ایرنا از مرکز پزشکی دکتر مسیح دانشوری، دکترحمیدرضا جماعتی با اعلام گزارش جامعی از مرکز دکتر مسیح دانشوری در خصوص روند فعالیت های آموزشی و پژوهشی افزود:تعداد مقالات ارائه شده از طرف پژوهشگران و محققان این مرکز، ارجاعات انجام شده به این مقالات از طرف محققان داخلی و خارجی، انتشار 3 مجله معتبر پزشکی در زمینه (ریه، مراقبت های ویژه و مایکوباکتریولوژی) و ثبت حدود 9 هزار ژن کشف شده از 23 گونه مایکوباکتریوم مقاوم به درمان و .....از فعالیتی های این مرکز است.
معاون پژوهشی مرکز پزشکی دکتر مسیح دانشوری با اشاره به فعالیت این مرکز در زمینه پیوند اعضا و از موارد مرگ مغزی افزود: این مرکز در سال با انجام 80 پیوند ریه 180 پیوند قلب و اعمال پیوند همزمان قلب وریه رکورد دار این گونه اعمال در سطح کشورهای منطقه است به طوری که فاصله کشور ما از لحاظ تعداد اعمال جراحی پیوند با ترکیه بسیار چشمگیر است.
وی همچنین ایجاد شبکه مجازی بین قطب های علمی پزشکی کشور، حمایت وزارت بهداشت از طرح های ملی قطب های کشور، ایجاد پل ارتباطی بین قطب های علمی و صنعت را از طرح هایی پیشنهادی به وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی دانست.
جماعتی اضافه کرد:مرکز پزشکی دکتر مسیح دانشوری به عنوان قطب برگزیده علوم پزشکی کشور مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی سل و بیماریهای ریوی دکتر مسیح دانشوری با کسب بالاترین امتیاز رتبه اول را بین 50 قطب علوم پزشکی کشور در سال 94 کسب کرد.
وی ادامه داد:در جلسه روز 18 مرداد ماه معاونت آموزشی وزارت بهداشت ، درمان و آموزشی پزشکی که به ریاست دکتر باقرلاریجانی معاون آموزشی و دبیر شورای آموزشی پزشکی و تخصصی این وزارتخانه و با حضور روسا و نمایندگان 50 قطب علوم پزشکی کشور برگزارشد، قطب علمی سل وبیماریهای ریوی دکتر مسیح دانشوری به ریاست دکتر علی اکبر ولایتی با کسب بالاترین امتیاز موفق به کسب رتبه اول در بین قطب های علوم پزشکی کشور شد.
جماعتی گفت:در این جلسه گزارش هایی از روند ارزشیابی و امتیاز بندی و جمع آوری این امتیازها برای انتخاب قطب های برتر علمی پزشکی کشور توسط دکتر کاظمی (رئیس دبیرخانه علمی قطب های کشور)، جایگاه ایران از نظر تولید علوم پزشکی درجهان و نقش قطبهای علوم پزشکی کشور دراین فرآیند توسط دکتر یزدانی (رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش وزارت بهداشت ) ارائه و سپس دکتر باقر لاریجانی ( معاون و آموزش وزارت بهداشت ) نیز توضیحاتی در خصوص چالش های موجود در مسیر حرکت قطب های علمی پزشکی کشور ارایه شد.
همچنین مدیر پژوهشی مرکز پزشکی دکتر مسیح دانشوری جزئیات بیشتری از فرآیند انتخاب این مرکز به عنوان قطب برتر علوم پزشکی کشور در سال 94 را اعلام کرد.
دکتر مهرناز مظفریان افزود: ارزشیابی که طی آن باعث شد مرکز پزشکی مسیح دانشوری با کسب امتیاز کل 28986 رتبه اول در بین 50 قطب علوم پزشکی حائز رتبه اول شود، حول سه محور اصلی بوده است .
وی ادامه داد: فرآیندهای درون داد شامل مدیریت و منابع نیروی انسانی ،مجوز فرآیند شامل ظرفیت سازی و پروژه ها ، فرآیندهای برون دادشامل آموزش ، پژوهش و ارائه خدمات و مشاوره از محور های اصلی که توانست با کسب امتیاز بالا از قسمت ' برون داد' امتیاز کل خود را به صورت چشمگیری افزایش دهد.
مظفریان به تشریح جزئیات بیشتری از شاخصه های موثر بر امتیاز برون داد پرداخت و افزود:افزایش امتیازات برون داد عبارتند از پرورش استعدادهای درخشان که شامل دانشجویان فارغ التحصیل حائز رتبه های اول ، دوم و سوم است.
وی گفت :دانشجویان پرورش یافته PhD تخصصی و فوق تخصصی ، تعداد ارائه پایان نامه های فوق تخصصی و PhD ،برگزاری دوره های آموزشی مداوم با استفاده از اساتید خارجی ،تالیف کتاب اعضاء هیات علمی مرکز ، انتشار مجلات علمی و پژوهشی که در بانک های اطلاعاتی معتبر نمایه شود، تعداد مقالات چاپ شده، ارائه مقالات کنگره های داخلی و خارجی ، ارجاع به مقالات قطب در کتابهای مرجع حوزه معاونت آموزشی وزارت بهداشت از شاخص های موثر بر امتیاز بوده است .
مظفریان ادامه داد:ارجاع به مقالات منتشر شده به نام قطب در طی سال ارزشیابی ، برگزاری سمینارهای داخلی و بین المللی ،دستاوردهای علمی منجر به ارائه خدمات در عرصه خدمات درمانی آموزشی و پژوهشی ، سیاست گذاری و مدیریت سلامت ، صنعت و جامعه، نوآوری و خلاقیت در حیطه آموزش پژوهش و خدمات ،کسب نشان های علمی حاصل از فعالیت های علمی اعضای هیات علمی قطب و خدمات مشاوره ای به صورت عضویت اعضای قطب درهیات تحریریه مقالات علمی ، پژوهشی، کمیته های کشوری و مجامع بین المللی از دیگر شاخص ها بوده است . 
مدیر پژوهش مرکز پزشکی دکتر مسیح دانشوری به برخی برنامه های آینده پژوهشی جهت ارتقاء کمی وکیفی تحقیقات اشاره کرد و گفت :بررسی کلیه محورهای ارزشیابی جهت یافتن نقاط ضعف ،بررسی و ایجاد راهکارهایی جهت رفع نقاط ضعف وتقویت تمام محورهای موثر از برنامه های آینده این مرکز است . 

به اشتراک گذاری:

برچسب ها: پیوند

درج نظر

تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.