داروی پانسمانی که 18 نفر را نابینا کرد

داروی پانسمان چینی که مسئولان بیمارستان پکن در پایتخت چین آن را غیراستاندارد اعلام کرده اند، تاکنون دستکم باعث نابینایی 18 نفر شده است.گزارش های منتشر شده حاکی است که در جریان عملیات پزشکی بر روی چشم از نوعی پانسمان به نام «پرفلوترن» استفاده شده که فلاقد استانداردهای لازم بهداشتی بوده است.

به گزارش ایرنا، انتشار این خبر در حالی صورت می گیرد که اوایل فروردین ماه سالجاری نیز علوم پزشکی چین با بحران تولید و پخش واکسن های تقلبی در سراسر کشور مواجه شده بود.
این موضوع امروز توسط بیمارستان شماره سه دانشگاه پکن رسانه ای شد و مسئولان این بیمارستان در شمال غرب پایتخت در بیانیه ای اعلام کرده اند که این اتفاق ناگوار در بخش جراحی چشم رخ داده است.
گزارش «رادیو ملی چین» هم حاکی است که متاسفانه استفاده از پانسمان و این داروی تقلبی دهها نفر را به شدت مجروح کرده و 18 نفر حداقل یکی از چشم هایشان را از دست داده اند.
بر این اساس بیشترین مشکل برای بیمارانی بوجود آمده است که در یک دوره خاص در چند ماه اخیر در این بیمارستان مورد عمل جراحی قرار گرفته اند و از این دارو برای آنها استفاده شده است.
بیمارستان در بیانیه خود تصریح کرده است که بیشتر این بیماران در ماه ژوئن (خرداد - تیر) سال گذشته مورد عمل جراحی قرار گرفته بودند و بر روی 59 نفر از آنان از این پانسمان استفاده شده و باعث جراحت و نابینایی در میان 45 نفر از آنها شده است.
گزارش شده که این پانسمان های پزشکی تولید شرکت «جینگ مینگ» در شهر «تیان جین» در شرق چین است که تولید کننده عمده چنین داروهایی است.
داروی پانسمانی که پزشکان بیمارستان پکن از آن استفاده کردند نوعی پانسمان آب شدنی است که بعد از مدتی از عمل جراحی از بین می رود.
اداره دارو و مواد غذایی چین اعلام کرده که مشکلی مشابهی هم در بیمارستان «نانتونگ» صورت گرفته و از همین دارو برای چشم های جراحی شده 26 نفر استفاده شده که برای آنها نیز عوارض داشته است.
بیمارستان شماره سه پکن گفته است که دادخواستی علیه شرکت تولید کننده این دارو تنظیم کرده است.
اوایل فروردین ماه سالجاری نیز منابع خبری در چین از شناسایی و دستگیری باندهایی خبر داده بودند که به مدت پنج سال اقدام به تولید و فروش واکسن های تقلبی در سراسر کشور می کردند.
رسانه های کشور چین 27 اسفند ماه سال گذشته نیز از دستگیری دو جراح تقلبی پلاستیک و زیبایی در شهر شانگهای خبر دادند که بدون داشتن تخصص لازم اقدام به جراحی زیبایی می کردند.
پیشتر نیز دهها شرکت در چین که اقدام به تولید شیر خشک های تقلبی با کیفیت بسیار پایین و خطرناک می کردند، تعطیل و کارکنان آنها دستگیر شدند.
این موضوع حتی باعث شد تا دولت با اعلام بحران ملی سلامت غذایی، لایحه امنیت مواد غذایی را به طور جدی به اجرا بگذارد.

به اشتراک گذاری:

برچسب ها: چشم دارو

درج نظر

تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.