شایعه استعفای دکتر دیناروند صحت ندارد

وزیر بهداشت با بیان این که در برخی از مناطق پزشک عمومی وجود نداشت، گفت: با اجرای طرح تحول سلامت، به عنوان مثال در یکی از شهرهای محروم کشور 40 پزشک متخصص مشغول ارائه خدمات هستند.
به گزارش وبدا ، دکتر هاشمی با بیان این که اساس کار ما پزشک عمومی است، گفت: درست است که هر منطقه ای نیاز به فوق تخصص دارد اما برای تربیت فوق تخصص و متخصص نیاز به 35 سال زمان است.
وزیر بهداشت همچنین بر لزوم اصلاح نظام ارجاع تاکید کرد و افزود: در حال حاضر نظام ارجاع را در روستاها شکل دادیم اما تا کامل شدن این نظام فاصله زیادی داریم. 
جامعه پزشکی چوب حرف های نسنجیده از سوی برخی از پزشکان را می خورد 
دکتر هاشمی در ادامه در خصوص تعرفه ها و اظهارات یکی از پزشکان مبنی بر این که دریافت زیر میزی که حق پزشک است، گفت: لازم است ایشان از مردم به خاطر این حرف عذر خواهی کند، چرا که جامعه پزشکی با زیر میزی گرفتن مخالف است و این صحبت ها باعث می شود به این جامعه که نجیب و خدوم هستند، آسیب بزند.
دکتر هاشمی افزود: متاسفانه بخشی از جوسازی ها از سوی رسانه ها و برخی از افراد به دلیل همین سخنان است و جامعه پزشکی چوب حرف های نسنجیده از سوی برخی از پزشکان را می خورد و نباید صحبت یک پزشک را به کل جامعه پزشکی تعمیم داد. 

تعطیل شدن 20 مطب در استان تهران به دلیل زیر میزی 
دکتر هاشمی با اشاره به حذف و یا کاهش چشمگیر زیر میزی در بسیاری از استان های کشور و تعطیل شدن 20 مطب در استان تهران به دلیل دریافت غیر قانونی، گفت: در گذشته در مجلس صحبت های زیادی از گرفتن زیرمیزی توسط پزشکان صورت می گرفت و نمایندگان از گرفتن زیرمیزی ها شکایت داشتند.

وزیر بهداشت گفت: قبل از اجرای این طرح، مردم ۱۰ هزار میلیارد از جیب خود پرداخت می کردند در حالیکه بعد از اجرای طرح با یک دهم این مبلغ دریافتهای غیر قانونی را کنترل کردیم

برای اولین بار تراز بیمارستان‌ها مثبت شده است
دکتر هاشمی افزود: برای اولین بار است که تراز بیمارستان‌ها مثبت شده است و این در حالی است که در گذشته هزینه‌ بیمارستان‌ها بیشتر از درآمد آن‌ها بوده است.

وی با تاکید بر عدم سرکوب بخش خصوصی، گفت: کم کردن فاصله بیمارستان‌های دولتی و خصوصی به معنای سرکوب بخش خصوصی نیست و باید بخش دولتی را به بخش خصوصی نزدیک کنیم.
وزیر بهداشت در ادامه در خصوص میزان مصرف دارو در کشور گفت: متوسط مصرف دارو در کشور ما بیشتر از متوسط مصرف داروی جهانی نیست اما بیش از اندازه مصرف می شودکه در دنیا هم همینطور است.

برخی می‌خواهند اختلاف ایجاد کنند
دکتر هاشمی همچنین در خصوص شایعه استعفای دکتر دیناروند گفت: این مسئله صحت ندارد و دکتر دیناروند و همسرشان از دانشمندان کشور و جزء یک درصد دانشمندان برتر جهان هستند.
وی با بیان این که اختلافی میان سازمان غذا و دارو و سازمان ملی استاندارد وجود ندارد، گفت: متاسفانه برخی می‌خواهند اختلاف ایجاد کنند. بین وزارت بهداشت و سازمان ملی استاندارد همیشه اختلاف وجود داشته ولی در شرایط حاضر هیچ مشکلی نیست. 

وزیر بهداشت در خصوص برخی مطالب منتشر شده در مورد غذا و دارو در فضای مجازی گفت: آنچه در فضای مجازی منتشر می‌شود، درست نیست. بسیاری از این اتفاقات فضا سازی است و خود مردم هم متوجه می شوند که چه چیزی درست و چه مطلبی دروغ است.
دکتر هاشمی افزود: البته نظارت بر روی غذا کافی نیست و لازم است تشدید شود.

وزیر بهداشت در خصوص برخی از لوازم آرایشی و بهداشتی و تقلبی بودن آنها گفت: مردم باید آن دسته از کالاهایی را خریداری کنند که دارای نشان ایمنی وزارت بهداشت است.
وی ادامه داد: نظارت بر آنچه که به صورت رسمی وارد کشور می شود بر عهده سازمان غذا و دارو است و در مورد موارد تقلبی و قاچاق باید نیروی انتظامی و قوه قضایه وارد عمل شوند.
جامعه پرستاری و پزشکی را در مقابل هم قرار ندهید

دکتر هاشمی در پایان در خصوص جامعه پرستاری و میزان پرداختی آنها گفت: بعد از اجرای طرح تحول سلامت میزان کارانه پرستاران تا 4 برابر قبل افزایش یافت.

وزیر بهداشت افزود: میزان دریافتی پزشک عمومی نسبت به پرستار 2.5 برابر و پزشک متخصص نسبت به پرستار 4.5 برابراست و نباید به دنبال افرادی از پزشکان با حقوق دریافتی بالا که بسیار انگشت شمار هستند باشیم و آن وقت آنها را با دریافتی پرستاران مقایسه کنیم و بگوییم که پرستاران کم دریافت می کنند.

دکتر هاشمی در پایان تاکید کرد : نباید جامعه پرستاری و جامعه پزشکی را با این رفتار ها مقابل هم قرار داد چرا که برای پرستاران هم اقداماتی هر چند کم شده است که البته باید اقدامات بیشتری صورت گیرد

به اشتراک گذاری:

برچسب ها: وزیر بهداشت

درج نظر

تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.