نسل جدید سرم ها با مشارکت بنیاد برکت به بازار می آید

نسل جدیدی از سرم های درمانی حاوی کم خطرترین و بی ضررترین مواد تشکیل دهنده با مشارکت بنیاد برکت به بازار می آید.به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، کریم الله قاسمی، مدیرعامل شرکت سازنده این سرم ها با اعلام این خبر گفت: در این سرم ها، مشکلات جذب و دفع مواد دارویی داخل سرم به کلی از بین رفته است.

قاسمی افزود: تولید سرم به عنوان محصولی استراتژیک برای هر کشور دارای اهمیت است و به همین دلیل، این شرکت با مشارکت بنیاد برکت از سال گذشته تولید سرم های نسل جدید را پیگیری کرده که اکنون در حال تولید آزمایشی سرم های یاد شده است.
قاسمی یادآور شد: ظروف پلاستیکی در روند تولید سرم های معمولی وجود دارد که این ظروف حاوی مواد مضر سلامتی انسان هستند ؛ علاوه بر این، درصد قابل توجهی از داروهای تزریقی در سرم های پلاستیکی کنونی به جای بدن بیمار، جذب خود سرم می شوند؛ این در حالی است که مزیت تولید سرم های کیسه ای نسل جدید، عدم جذب داروهای تزریقی به ظرف است و چنانچه داروهای نایاب و گران قیمت نظیر آنتی بیوتیک ها و داروهای ضدسرطانی وارد سرم شوند به هیچ وجه جذب ظرف پلاستیکی سرم نخواهند شد.
وی گفت: این شرکت ظرفیت تولید سالانه پنج میلیون لیتر سرم های تزریقی انسانی، معادل 10 میلیون عدد سرم در سه اندازه 250 میلی لیتری، 500 و یکهزار میلی لیتری را دارد و این میزان تولید، اشتغال زایی مستقیم 50 نیروی کار را به دنبال خواهد داشت.
مدیر عامل این شرکت سرم سازی، پیش بینی کرد، میزان تولید سرم های نسل جدید در این شرکت طی سال های آتی به 10 میلیون لیتر افزایش یابد؛ همچنین پس از صدور مجوزهای مورد نظر در فاز ابتدایی روزانه دو هزار عدد سرم کیسه ای تولید و روانه بازار شود.

به اشتراک گذاری:

برچسب ها: دارو

درج نظر

تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.