بزرگترین اتاق تمیز کشور راه اندازی شد

بزرگترین اتاق تمیز کشور با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی راه اندازی شد

به گزارش خبرنگار سلامت ایرنا، علی اصغر پیوندی روز یکشنبه در مراسم راه اندازی این اتاق تمیز افزود: این فضای استاندارد، برای تولید انبوه داروهای صنعتی و فرآورده های بیولوژیکی در 420 متر مربع راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: امید است با فعالیت چنین زیرساخت هایی در مراکز تحقیقاتی مشکلات نظام سلامت کاهش یابد.
پیوندی افزود: اکنون داروی «گاما اینتر فرون» و فرآورده «جی تی پی» به صورت انبوه در این مرکز تحقیقاتی تولید می شود و امیدواریم با تجهیز کامل این اتاق، به مرکزی برای تولید انبوه داروهای «پپتیدی» تبدیل شود.
** اقتدار علمی حرف اول را می زند
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: اقتدار علمی در دنیای امروز حرف اول را می زند که اگر به آن دست نیابیم، در بقیه بخش ها دچار مشکل می شویم و کسب اقتدار علمی راهی به جز پژوهش ندارد.
پیوندی افزود: دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی از جمله مراکزی به شمار می روند که می توانند نوآوری داشته باشند. پژوهشی که نتواند نیاز سلامت و خدمت به صنعت را پاسخ دهد پژوهش نیست و دانشگاهی که نتواند پژوهش کند نام آن را باید تغییر داد.
وی با اشاره به راه اندازی بزرگترین اتاق تمیز کشور در مجتمع نیایش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: این مجتمع بر اساس اقتصاد مقاومتی و اصول دانش بنیان تاسیس شده و مرکز تحقیقاتی آزمایشگاهی آن بی نظیر است.
پیوندی یادآور شد: 14 شرکت دانش بنیان در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فعالیت می کنند و 12 شرکت دیگر تا پایان امسال به آن افزوده می شود

به اشتراک گذاری:

برچسب ها: وزیر بهداشت

درج نظر

تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.