جایزه دکتر کاظمی به پدر علم مهندسی بافت تعلق گرفت

سومین دوره جایزه دکتر سعیدکاظمی به پروفسور «رابرت لنگر» پدرعلم نوظهور مهندسی بافت و پراستنادترین دانشمند تاریخ علم مهندسی تعلق گرفت.به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، این محقق بزرگ از دانشگاه MIT و انستیتو دیوید کخ با انجام فعالیتهای علمی و پژوهشی فراوان و برجسته توانست این جایزه را به خود اختصاص دهد.

پرفسور لنگر پدرعلم نوظهور مهندسی بافت است که به عنوان آینده پزشکی از آن یاد می شود. این محقق بزرگ در سال 1993 با چاپ مقاله ای برای نخستین بار این دانش را به عنوان شاخه ای مشترک از مهندسی و علوم زیستی معرفی کرد.
انتشار بیش از 1300 مقاله پژوهشی، ثبت بیش از هزار عنوان اختراع علمی و تاسیس بیش از 300 شرکت دانش بنیان از مهمترین فعالیت های علمی و تحقیقاتی این دانشمند بزرگ است.
مجله Discover در سال 2002 نام او را در میان 20 انسان مهم منطقه قرارداد. در سال 2002 مجله Forbes نام وی را در میان 15 مخترعی قرار داد که آینده بشر براساس ایده و افکار آنان شکل خواهد گرفت. در سال 2006 مجله Parade این فرد را به همراه 6 دانشمند دیگر با عنوان «قهرمانانی که تلاش های آنان می تواند زندگی شما را نجات دهد» معرفی می کند.
دکتر حمید گورابی رییس پژوهشگاه رویان گفت: این جایزه به دانشمند و محققی که سهم برجسته ای در پیشرفت علوم در این حوزه و ارتقاء سلامت بشری نقش اساسی داشته، اعطا می شود که به همین دلیل این جایزه به پرفسور رابرت لنگر تعلق گرفت.
وی اظهار کرد: جایزه دکتر کاظمی برای زنده نگهداشتن تلاش های دانشمند و مدیر توانا دکتر سعید کاظمی آشتیانی، بنیان گذار فقید پژوهشگاه رویان است و به دانشمندانی تعلق می گیرد که خدمات برجسته در پیشرفت علم زیست شناسی و ارتقای سلامت بشری داشته باشد.
نخستین جایزه دکتر کاظمی در سال 2011 به دانشمند برجسته آمریکایی پرفسور رادولف یانیش و در سال 2012 نیز دومین دوره آن به هانس شولر از آلمان تعلق گرفته است.
زنده یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی موسس پژوهشگاه رویان، فردی مومن، متعهد و فداکار بود که زندگی اش را صرف اعتلای دانش بشری و کاستن آلام هموطنان خود کرد. به منظور پاسداشت یاد این جهادگر فقید از سال 2011 جایزه ای به نام «کاظمی» به دانشمندان برجسته و اثرگذار جهان تعلق می گیرد.
مراسم اعطای سومین دوره جایزه دکتر کاظمی امروز شنبه (14 شهریور )با حضور جمعی از مسوولان و دست اندرکاران در سالن همایش های پژوهشگاه رویان برگزار و سومین دوره جایزه دکتر کاظمی به این دانشمند آمریکایی اعطا شد.

به اشتراک گذاری:

برچسب ها: مسائل اجتماعی

درج نظر

تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.