برگزاری سمینار روز پوست شناسی ایران و نروژ

سمینار روز پوست شناسی ایران و نروژ به منظور ارائه جدیدترین یافته ها درزمینه بیماری های پوستی، دارودرمانی و انجام همکاری های مشترک علمی- پژوهشی از روز گذشته (22 شهریور) آغاز و تا امروز ادامه دارد.

به گزارش ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی تهران،دکتر یحیی دولتی بنیانگذار مرکز آموزش و پژوهش بیماری های پوست و جذام گفت:این سمینار به دنبال تفاهم نامه همکاری و تبادلات دانشگاهی بین انجمن پوست نروژ، مرکز آموزش و پژوهش بیماری های پوست و جذام و بیمارستان تخصصی پوست رازی این سمینار برگزارشده است.
وی اضافه کرد:ایران در گذشته به عنوان کشور باتمدن معروف جهانیان بوده که نباید این امر را نادیده گرفت و لازمه فعالیت های علمی و پژوهشی در سطح بین المللی، تعامل با سایر کشور ها است. 
دولتی با اشاره به افزایش دانسته های علمی ایران و نروژ درزمینه درماتولوژی گفت: در این سمینار 15 نفر از متخصصین پوست درماتولوژی کشور نروژ با همکاران این مرکز و بیمارستان تخصصی پوست رازی تبادل اطلاعات خواهند داشت و طی برگزاری سمینار سخنرانی هایی جامعی در خصوص پوست از سوی همکاران دو کشور ارائه می شود.
استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به دستاوردهای علمی سیاسی و بین المللی این سمینار ادامه داد: نروژ کشور کوچک، ثروتمند و پیشرفته علمی در شمال اروپا است که درزمینه پوست نیز فعالیت های چشمگیری را انجام داده است و می تواند با ایران در زمینه رشته تخصصی درماتولوژی همکاری های اثربخشی داشته باشد. 
دولتی اظهارکرد:بررسی تاریخچه درماتولوژی در گذشته، حال و آینده،ارایه تحقیقات صورت گرفته در مرکز آموزش و پژوهش بیماری های پوست و جذام ارائه دستاوردهای کنگره های مختلف پوست در داخل و خارج، بررسی درمان انواع بیماری های پوست مباحث مطرح شده در این سمیناراست. 
وی در ادامه با اشاره به معرفی مختصری از مرکز آموزش و پژوهش بیماری های پوست و جذام دانشگاه؛ گفت: محورفعالیت های این مرکز پژوهش و آموزش درزمینه های مختلف بیماری های پوستی و نیز جذام است.
مرکز آموزش و پژوهش بیماری های پوست و جذام قدیمی ترین و بزرگ ترین مرکزتحقیقات پوست درکشوربوده و از تیم فعال متخصصین پوست و مو، آسیب شناسی، ایمنی شناسی و آلرژی، فارماسیوتیکس، پزشکان عمومی، فلوهای تحقیقاتی، خبرگان علوم پایه، پرستاران، تکنسین ها، کارشناس کتابداری و کارکنان اداری پرتوان تشکیل شده است.
سمینار روز پوست شناسی ایران و نروژ در روزهای 22 تا 23 شهریور ماه در بیمارستان تخصصی پوست رازی در حال برگزاری است 

به اشتراک گذاری:

برچسب ها: پوست

درج نظر

تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.