حرکات کششی روزانه موجب کاهش علائم یائسگی در زنان می شود

نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد که انجام حرکات کششی تنها برای 10 دقیقه در روز می تواند به کاهش علائم یائسگی و افسردگی در زنان میانسال کمک کند.به گزارش روز یکشنبه گروه علمی ایرنا از دیلی میل، محققان در این مطالعه با بررسی تاثیر حرکات ورزشی سبک بر زنان میانسال، محور توجه خود را بر وضعیت های گرگرفتگی و لرز، خلق و خو و اختلال خواب و بدن درد متمرکز کردند.

به گفته دکتر یوآن پینکرتون مدیر اجرایی انجمن ملی یائسگی آمریکا، ورزش سبک که شامل روزانه 30 دقیقه پیاده روی و 10 دقیقه حرکات کششی باشد، موجب تقویت سلامت زنان و بهبود علائم یائسگی، خلق و خو و عملکرد شناختی آنها می شود.
در مطالعه ای که در موسسه تحقیقاتی آمادگی جسمانی بنیاد بهداشت و رفاه Meji Yasuda Life در توکیو انجام شد، 40 زن ژاپنی 40 تا 61 ساله شرکت داشتند. بیش از نیمی از این افراد در وضعیت بعد از یائسگی قرار داشتند، تقریبا دو سوم نیز افسردگی داشتند و بیشتر آنها از لحاظ فیزیکی فعال نبودند.
محققان این زنان را به طور تصادفی به دو گروه تقسیم کردند، برای سه هفته 20 نفر از آنها هر روز 10 دقیقه قبل از خواب حرکات کششی انجام می دادند اما به 20 نفر دیگر گفته شد که در طول سه هفته تحرک نداشته باشند. 
محققان وضعیت علائم یائسگی این زنان را با استفاده از 10 سوال در مورد علائم وازوموتور، از جمله گرگرفتگی و لرز برآورد کردند.
آنها همچنین علائم روانی از جمله خلق و خو و اختلالات خواب و بدن درد را بررسی کردند و با استفاده از یک سری پرسش های جداگانه، علائم افسردگی را نیز مورد کندوکاو قرار دادند. 
نتایج این مطالعه در مجموع نشان داد زنانی که حرکات کششی انجام می دادند بعد از سه هفته، امتیازهای بهتری در زمینه سوال های مرتبط با افسردگی و یائسگی به دست آوردند که این امتیازات با گروه دیگر قابل مقایسه بود، هر چند تعدد گرگرفتگی ها در دو گروه تفاوت نداشت. 

به اشتراک گذاری:

درج نظر

تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.