دیابت لاغرها را هم تهدید می کند

یک مطالعه نشان می دهد که افراد لاغر اندام نیز در صوررت کم تحرکی در معرض ابتلا به دیابت نوع دو هستند.به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی دیلی میل، محققان آمریکایی براساس نتایج حاصل از بررسی داده های مربوط به یک برنامه مطالعاتی در امریکا در مورد سلامت بزرگسالان و کودکان در این کشور که در فاصله سال های 1988 تا 1994 و 1999 تا 2012 به اجرا درآمد، گفتند که یک پنجم افراد دارای وزن سالم در خطر ابتلا به دیابت هستند و نیز یک سوم از افراد لاغر اندام بالاتر از 45 سال شاخص های مرحله پیش دیابت را دارند.

پیش دیابت، به مرحله ای گفته می شود که سطوح قند خون بالاتر از حد طبیعی اما نه در حدی باشد که نشانه ابتلا به دیابت است. افرادی که در این مرحله هستند، بیش از دیگران در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و انواع مشکلات قلبی و عروقی قرار دارند. 
محققان دانشگاه فلوریدا با اشاره به وجود اپیدمی دیابت در جهان و ضرورت پیشگیری از آن به عنوان یک راهبرد کلیدی برای مقابله، گفتند که یکی از تدابیر موثر در این زمینه، شناسایی افرادی است که در مرحله پیش دیابت قرار دارند و لازم است که با مصرف دارو و توصیه به اصلاح شیوه زندگی، مانع از ابتلای آنها به دیابت شد. 

به اشتراک گذاری:

درج نظر

تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.