برای کاهش خطر ابتلا به سرطان کبد، مراقب اندازه دور کمر خود باشید

یک مطالعه جدید نشان می دهد که به ازای هر 5.08 سانتی متر افزایش اندازه دور کمر، حدود 10 درصد خطر ابتلا به سرطان کبد افزایش می یابد.یک مطالعه جدید نشان می دهد که به ازای هر 5.08 سانتی متر افزایش اندازه دور کمر، حدود 10 درصد خطر ابتلا به سرطان کبد افزایش می یابد.

به گزارش گروه علمی ایرنا از نشریه تلگراف، بررسی داده های مربوط به یک میلیون و 570 بزرگسال آمریکایی نشان می دهد که به ازای هر 5 واحد افزایش در شاخص توده بدن (BMI)، مردان و زنان به ترتیب حدود 35 و 25 درصد با افزایش خطر ابتلا به سرطان کبد روبرو هستند. 
در دهه اخیر بیش از 50 درصد به آمار مبتلایان به سرطان کبد افزوده شده است؛ این سرطان به واسطه نداشتن علائم اولیه و در نتیجه، ناممکن بودن تشخیص در مرحله درمانی، بسیار خطرناک تلقی می شود. 
محققان داده های مربوط به 14 تحقیق مختلف را بررسی کردند که شرکت کنندگان در آنها، جزئیات پرسش نامه هایی را در زمینه قد، وزن و سایر فاکتورها مانند مصرف دخانیات و مصرف الکل تکمیل کرده بودند؛ این افراد در مرحله ثبت نام هیچ علامتی از ابتلا به سرطان نداشتند اما با گذشت زمان 2 هزار و 162 نفر به سرطان کبد مبتلا شدند. 
به گفته محققان، مبتلایان به دیابت نوع 2 که عمدتا با چاقی ارتباط دارد، 2.61 برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان کبد بودند و با بالا رفتن شاخص توده بدن، این خطر افزایش یافت.
نتایج این مطالعه موید آن است که سرطان کبد در فهرست سرطان های مرتبط با چاقی است و مصرف الکل و عفونت هپاتیت ویروسی از دیگر عوامل آن هستند.
این مطالعه که در مجله Cancer Researchمنتشر شد.

به اشتراک گذاری:

برچسب ها: وزن سرطان چاقی کبد

درج نظر

تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.