شیوع روماتیسم ستون فقرات در دوران جوانی

رئیس انجمن روماتولوژی ایران گفت: روماتیسم اسپوندیلیت انکیلوزان (AS) که بیشتر به روماتیسم ستون فقرات معروف است، در جوانان بین سنین 20 تا 40 سال شیوع بیشتری دارد.

به گزارش روز شنبه گروه علمی ایرنا از انجمن روماتولوژی ایران، دکتر احمدرضا جمشیدی اظهار کرد: در این بیماری نقش ژنتیک نسبت به بیماری های دیگر بارزتر است و شیوع آن در بین مردان بیشتر است.
وی افزود: اسپوندیلیت انکیلوزان، یک نوع بیماری روماتیسمی مزمن است که بیشتر ستون مهره و مفاصل ساکروایلیاک (مفصل بین استخوان ساکروم و لگن) را گرفتار می کند؛ اسپوندیلیت به معنای التهاب ستون مهره است و انکیلوزان به این معنا است که استخوان ها تمایل دارند به یکدیگر جوش خورده و متصل شوند بنابراین اسپوندیلیت انکیلوزان موجب جوش خوردن مهره ها در ستون فقرات می شود.
جمشیدی اظهار کرد: این بیماری با کمر درد آغاز می شود به همین دلیل بسیاری از افراد آن را با دیسک کمر اشتباه می گیرند اما به تدریج شدت می گیرد. 
وی به لزوم اطلاع رسانی در مورد این بیماری به مبتلایان به آن تاکید کرد و گفت: در همین راستا همزمان با برگزاری دهمین کنگره سالیانه و دومین کنگره بین المللی انجمن روماتولوژی ایران، برای اولین بار جلسه آموزش به بیماران مبتلا به روماتیسم AS در روز پنجشنبه 29 مهر ماه در بیمارستان امام خمینی (ره) به صورت رایگان برای عموم برگزار می شود.
جمشیدی افزود: هر ساله همزمان با کنگره سالیانه انجمن روماتولوژی ایران کلاس هایی برای آموزش به بیماران برگزار می شود که امسال نیز طبق سال های گذشته این دوره آموزشی با حضور متخصصان روماتولوژی، تغدیه و متخصصان طب ورزشی ارائه می شود. 
دهمین کنگره سالیانه و دومین کنگره بین المللی انجمن روماتولوژی ایران با هدف ارائه تازه ترین دستاوردهای علمی این حوزه از 28 تا 30 مهرماه در تهران برگزار می شود. 

به اشتراک گذاری:

درج نظر

تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.