معرفی داروهای جدید داروخانه مرکزی امام

1-     داروی افلیبرسپت  (Aflibercept)  با نام تجاری آیلیا (EYLEA) به صورت ویال تزریقی چشمی   4mg/0.1ml می باشد که باید در دمای  8-2 درجه سانتیگراد نگهداری شود . این دارو ساخت کشور آلملن می باشد و در دژنراسیون وابسته به سن ماکولای چشمی کاربرد دارد . 

2-     توکسین کلستریدیوم بوتولینیوم  (Clostridium botulium neurotoxin) با نام تجاری زئومین (XEOMIN) و بصورت ویال لیوفیلیزه عضلانی 100 و 50 واحد می باشد که در دمای 8-2 درجه سانتیگراد نگهداری می شود . این دارو نیز ساخت کشور آلمان می باشد که جهت مهار عصب - عضله از طریق مهار آزاد شدن استیل کوئین عمل کرده و موجب فلج عضله در محل تزریق می شود که امروزه در برخی دردهای موضعی و موارد زیبایی ( از بین بردن چروک های پوستی ) کاربرد دارد .

3-     کوئتیاپین (Quetiapine) با نام تجاری کتیپن  Ketipen به صورت قرص های خوراکی پیوسته رهش 300 و 50 میلیگرم در بسته های 30 عددی ، ساخت شرکت دارویی AvastDarou می باشد . این دارو یک آنتی سایکوتیدآتیپیکال می باشد که برای اختلالات اسکیزوفرنی – اختلال دو قطبی به تنهایی یا همراه با سایر دارو ها به کار می رود .

4-     پلی پیل- وی (Polypill-v) که به تازگی توسط شرکت البرز دارو وارد بازار شده است و مجموعه ای از 4 دارو می باشد .

 یک داروی ضد انعقاد ( آسپرین 81 mg)  + یک داروی کاهش دهنده ی چربی خون ( آتورواستاتین 20 mg  ) + دو داروی کاهش دهنده ی فشار خون (هیدروکلرتیازید 12.5 mg + والزارتان 40mg ) می باشد .

5-     پلی پیل- ای (Polypill-E) . این دارو نیز به تازگی توسط شرکت البرز دارو وارد بازار شده است و مجموعه ای از 4 دارو می باشد .

 یک داروی ضد انعقاد ( آسپرین 81 mg)  + یک داروی کاهش دهنده ی چربی خون ( آتورواستاتین 20 mg  ) + دو داروی کاهش دهنده ی فشار خون (هیدروکلرتیازید 12.5 mg + آنالاپریل 5mg ) می باشد .

به اشتراک گذاری:

درج نظر

تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.