200 جراحی با استفاده از هیپنوتیزم در مشهد/ سومین زایمان هیپنوتیزمی در ایران

 دبیر انجمن علمی هپینوتیزم بالینی ایران گفت: تاکنون 200 جراحی با استفاده از روش هیپنوتیزم و بدون استفاده از بیهوشی در شهر مشهد به عنوان قطب کاربرد طبی هیپنوتیزم در ایران انجام شده است.

دکتر مهدی فتحی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: جراحیهای زنان، فتق شکمی، کیسه صفرا، درمانهای دندانی، کشیدن دندان، ترمیم رباط قدامی زانو و جراحیهای ارتوپدی از این جمله اعمال با استفاده از هیپنوتزیم بوده اند. 
وی ادامه داد: تعداد عملهای جراحی انجام شده در مشهد با استفاده از روش هیپنوتیزم به تنهایی دو برابر آمار اینگونه جراحیها در قاره آسیا است و مرکزیت فعالیت های درمانی و پژوهشی انجمن علمی هیپنوتیزم ایران در شهر مشهد است. 
دانشیار بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون هیپنوتیزم کاربرد وسیعی در درمان بیماریهای مختلف مانند عقب ماندگیهای ذهنی، بدبینی، اختلال شخصیتی، وسواس فکری، دندانپزشکی، انجام جراحی بدون بیهوشی و کاهش درد زایمان دارد. 

* زایمان با استفاده از هیپنوتیزم 
وی در ادامه به سومین زایمان موفق به روش هیپنوتیزم که امروز 27 آبان جاری در بیمارستان بنت الهدی مشهد اشاره و بیان کرد: در این زایمان نوزاد دختری با وزن سه کیلو و 150 گرم در زایمان نخست یک زن با استفاده از روش هیپنوتیزم بدون احساس درد به دنیا آمد. 
دکتر فتحی افزود: روند زایمانی کاملا بدون درد و سریعتر از حالت معمول حدود سه ساعت و نیم از شروع انقباضها در منزل و بیمارستان طی شد. هم اکنون مادر و نوزاد در سلامت کامل بسر می برند. 
وی ادامه داد: مشهد قطب هیپنوتیزم درمانی در ایران است و تاکنون 3 زایمان در کشور با استفاده از روش هیپنوتیزم در بیمارستانهای سینا و بنت الهدای مشهد انجام شده است. 
دبیر انجمن علمی هپینوتیزم بالینی ایران گفت: استفاده از هیپنوتیزم به عنوان یکی از روشهای زایمان بدون درد از 30 سال پیش در دنیا کاربرد داشته و دارای مزایای بسیار است. استفاده از یپنوتیزم در زایمان باعث کاهش 80 تا 100 درصدی دردهای زایمان طبیعی می شود. 
وی افزود: زایمان بی درد، به کار نبردن دارو در طول زایمان، القای بی دردی بعد از زایمان و کاهش اضطراب بیمار از جمله مزایای استفاده از روش هیپنوتیزم در زایمان طبیعی است که هیچ عارضه ای هم در پی ندارد. 
انجمن علمی هیپنوتیزم بالینی ایران سال 1368 با مجوز وزارت کشور تأسیس شد و در سال 1380 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز فعالیت این انجمن را در حیطه امور پزشکی و روانشناسی تایید و پروانه فعالیت آن را صادر کرد. 
این انجمن تنها نهاد قانونی است که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجوز فعالیت در حیطه هیپنوتیزم و هیپنوتیزم درمانی را در ایران دریافت کرده است. 

 

به اشتراک گذاری:

درج نظر

تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.