برگزاری کنگره استراتژی های پیشگیری از عفونت های مرتبط با مراقبت از بیمار

دومین کنگره بین المللی استراتژی های پیشگیری برای عفونت های مرتبط با مراقبت از بیمار ۲۸ تا ۳۰ فروردین ماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می شود.

اين کنگره به همت اساتید گروه اطفال، عفونی، جراحی و با حضور دانشمندان و پژوهشگران داخلی و خارجی به منظور آشنایی با جدیدترین دستاوردهای پژوهشگران و محققان و بحث و تبادل نظر در زمینه پیشگیری از عفونت و مراقبت از بیمار، برگزار می شود.

عفونت های بیمارستانی، بهداشت دست، عفونت های زخم جراحی، عفونت های کاتتر، عفونت های ICU و NICU و عفونت های ادراری از جمله محورهای این کنگره به شمار می رود.

دبیر علمی کنگره بین المللی استراتژی های پیشگیری برای عفونت های مرتبط با مراقبت از بیمار به مهمانان ویژه این کنگره اشاره کرد و افزود: پروفسور پیتت مدیر جهانی مراقبت پاک مراقبت ایمن سازمان جهانی بهداشت، پروفسور جان کنلی فوق تخصص عفونی بالغین از کانادا و صاحب نظر در عفونت های استافیلوکوکی و آنفولانزا و نیز نگارنده بسیاری از گایدلاین های سازمان جهانی بهداشت، پروفسور پترا گاسمایر ریاست دانشکده پزشکی برلین و مسئول نظارت بر عفونت های بیمارستانی آلمان، پروفسور لین ریاست انجمن کنترل عفونت آسیا- اقیانوسیه سازمان جهانی بهداشت و دکتر محمد عباس متخصص عفونی و نگارنده مسئول گایدلاین جراحی ایمن سازمان جهانی بهداشت تعدادی از مهمانان کنگره هستند.

دکتر اعلمی هم چنین اظهار داشت: پروفسور توزو استاد جراحی دانشگاه ژنو و صاحب نظر در پیوند کبد، کلیه و پانکراس  و نیز لاپاراسکوپی و جراحی رباتیک، پروفسور آیسلین ریاست دپارتمان اورولوژی ژنو و مدرس بین المللی جراحی رباتیک در اورولوژی نیز در این کنگره سخنرانی و ورک شاپ خواهند داشت.

دبیر علمی کنگره خاطرنشان کرد: در سه روز کنگره تجویز آنتی بیوتیک ها در عفونت های گوارشی، تنفسی و ادراری با حضور صاحب نظران عفونی کشور به صورت پنل بحث خواهد شد . اساتید بنام کشور از جمله پروفسور البرزی، پروفسور امیریان، پروفسور مردانی، پروفسور سلطان زاده در این کنگره سخنرانی خواهند داشت و از اساتید و پیشگامان رشته های مختلف کودکان، جراحی، عفونی و میکروب شناسی تجلیل خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: تیری کروزت نویسنده چیره دست فرانسوی و خالق کتاب دست های پاک نجات بخش زندگی که تاکنون به ۱۸ زبان دنیا از جمله فارسی ترجمه شده است با کتاب جدیدش Resistant در دومین کنگره بین المللی استراتژی های پیشگیری برای عفونت های مرتبط با مراقبت از بیمار شرکت می کند.

دبیر علمی کنگره به نمایش فیلم سینمایی دست های پاک نجات بخش زندگی در  کنگره اشاره و بیان کرد: در حاشیه کنگره اولین جشنواره ملی عکس "دست های پاک ، نجات بخش زندگی" با همکاری ادارات و سازمان های شهر مشهد برگزار خواهد شد.

وی در ادامه افزود: تمامی عکس های راه یافته چاپ شده در سالن برگزاری دومین کنگره بین المللی استراتژی پیشگیری برای عفونت های مرتبط با مراقبت از بیمار به نمایش در می آیند.

وی به دیگر برنامه های کنگره اشاره کرد و اظهار داشت: مسابقه ایده پردازی و نیز کانسپت مپ از برنامه های دانشجویی کنگره و مسابقه پوستر برتر جزو برنامه های پرستاران در کنگره است هم چنین همکاران پرستاری نمایش عروسکی مرتبط با کنترل عفونت را در سالن های جانبی کنگره اجرا خواهند کرد.

وبسایت داروخانه امام رضا مشهد | بانک اخبار و اطلاعات دارویی

به اشتراک گذاری:

درج نظر

تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.