نتایج تزریق واکسن پاپیلوما ویروس انسانی (HPV) به زنان جوان در انگلیس

آمارهای جدید در انگلیس نشان می‌دهد که واکسن پاپیلوما ویروس انسانی (HPV) می‌تواند تقریبا به طور کامل عفونت ناشی از این ویروس را در زنان جوان از بین ببرد. به گزارش ایسنا، واکسن HPV تقریبا عفونت ناشی از این ویروس را در زنان جوان از بین برده است و درصورتیکه تزریق آن در مردان هم انجام شود می‌تواند از هزاران مورد سالانه‌ی ابتلا به سرطان در این کشور جلوگیری کند.
در این مورد بیشتر بخوانید : درمان طبیعی ویروس HPV

آمارهای جدید حاکی از آن است که میزان آلوده شدن به این ویروس در زنان ۱۶ تا ۲۱ ساله انگلیسی که در فاصله سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ واکسینه شده‌اند حدود ۸۶ درصد کاهش پیدا کرده است. همچنین انتظار می‌رود تزریق واکسن پاپیلوما ویروس انسانی (HPV) به پسران هم گسترش پیدا کند چرا که کمیته مشترک واکسینه کردن و مصون سازی در انگلیس مقرون به صرف بودن این واکسن را تایید کرده است.

ویروس پاپیلومای انسانی موجب می‌شود سالانه ۲۰۰۰ مرد در انگلیس به سرطان مبتلا شوند و حدود ۶۵۰ مورد فوتی به همراه دارد که بیشتر آن‌ها بر اثر سرطان گلو بوده است. پزشکان انگلیسی اظهار داشتند: اجرای برنامه واکسیناسیون HPV جان هزاران نفر را در این کشور نجات داده و افزودن پسران به گروه دریافت کننده این واکسن مطلوب است. به گزارش روزنامه تلگراف، برنامه واکسیناسیون HPV اولین بار در سال ۲۰۰۸ در انگلیس اجرا شد که ۸۰ درصد دختران ۱۵ تا ۲۴ ساله مصون شده‌اند.

HPV چیست ؟

اچ پی وی یک گروه از ویروس های بسیار رایج و بسیار عفونی است که ممکن است در طول فعالیت جنسی از طریق تماس پوست به پوست به اشتراک گذاشته شود. به گفته سازمان بهداشت جهانی، بیش از 100 نوع HPV وجود دارد؛ 13 مورد از آنها خطر بالایی دارند، به این معنی که آنها به عنوان ایجاد کننده سرطان شناسایی شده اند.

بسیاری از گونه های HPV وجود دارند که خوش خیم هستند و باعث مشکلات بسیاری نمی شوند، اما HPV نیز با سرطان های مقعد، واژن و آلت تناسلی ارتباط دارد.

از 100 نوع، دو نوع (16 و 18) وجود دارد که 70 درصد منجر به سرطان دهانه رحم و ضایعات گردنی می شود. انواع 6 و 11 این ویروس عامل ایجاد سرطان نیستند اما می توانند باعث ایجاد زگیل تناسلی و پاپیلوماتوز تنفسی شوند که موجب رشد تومور در دستگاه تنفسی می شود.

در یک بررسی که اخیراً انجام شده است، نشان داده است که تقریبا 50 درصد بزرگسالان آمریکایی بین سنین 18 تا 59 سال مبتلا به HPV تناسلی هستند. همچنین این بررسی نشان داده است که در طول سال 2013-2014 شیوع هرنوع از ویروس HPV تناسلی در میان بزرگسالان 18 تا 59 ساله، 42.5 درصد و به عبارتی در مردان 45.2 درصد و در زنان 39.9 درصد است.

شیوع HPV نوع پرخطر – که می تواند منجر به سرطان شود – در میان بزرگسالان 18 تا 59 ساله 22.7 درصد، در میان مردان 25.1 درصد و در میان زنان 20.4 درصد است.

وبسایت داروخانه امام (ع) | بانک اطلاعات دارویی ، اخبار دارویی و مطالب پزشکی

به اشتراک گذاری:

درج نظر

تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.