آیا سندروم پای بیقرار یک فاکتور خودکشی مستقل است؟

آیا سندروم پای بیقرار یک فاکتور خودکشی مستقل است؟

براساس یافته های جدید احتمال اقدام به خودکشی در بیماران مبتلا به به سندروم پای بی قرار حتی بعد از کنترل افسردگی بسیار زیاد است.

دکتر برایان کومدیر مرکز تحقیقات سندروم پای بیقرار در دانشگاه ییل می گوید: "انگیزه سازی و تلاش برای خودکشی در مبتلایان به این بیماری به نظر می رسد مستقل از فاکتورهای جمعیتی و افسردگی باشد و بیشتر در ارتباط با وخامت سندروم پای بیقرار است."

مطالعات جدید

سندروم پای بیقرار به بی خوابی و افسردگی، دو فاکتور ریسک خودکشی، مرتبط است. اما، تا حالا، ارتباط احتمالی سندروم پای بیقرار با خودکشی مورد تحقیق قرار نگرفته بود.

تیم دانشگاه ییل میزان رفتارهای متمایل به خودکشی را در 198 بیمار مبتلا به سندروم پای بیقرار با 164 بیمار استاندارد مقایسه کرد. تمام شرکت کنندگان یک پرسشنامه مرتبط با رفتارخودکشی و یک مقیاس افسردگی کوتاه را پر کردند.

تمام شرکت کنندگان در سن( با میانگین سن 51)، درآمد، و جنسیت مشابه بودند. در مقایسه با بیماران استاندارد مبتلایان به سندروم پای بیقرار بیشتر سفید پوست بودند(96% به 88%)، از تحصیلات پایین تری برخوردار بودند(84% به 96%)، تعداد بالاتری متاهل بودند(72% به 60%)،  کمتر مشغول به کار یا بازنشسته بودند(80% به 90%).

مستقل از سابقه افسردگی، مبتلایان به سندروم پای بیقرار به مراتب ریسک خودکشی بالا و رفتارها و افکار خودکشی بالایی داشتند.

دکتر وینکلمن از مدرسه پزشکی هاروارد در بیمارستان ماساچوست، بوستون می گوید:"ارتباط بین رفتار خودکشی و بیماران مبتلا به سندروم پای بیقرار تا کنون در هیچ تحقیقی مورد مطالعه عمیق قرار نگرفته بود".

دکتر وینکلمن اضافه می کند:" وقوع اختلالات خلقی و اضطراب در بیماران سندروم پای بیقرار بسیار شایع است. احساس من این است که انگیزش خودکشی و یا حتی طراحی و قصد آن چیزی است که در همه بیماران با درد مزمن می بینید. "

از خیلی جهات، سندروم پای بیقرار یک اختلال درد مزمن است. و اگر شما درد مزمن دارید و احساس می کنید برای این درد هیچ درمان مناسبی نیست، و اگر پزشک شما این درد و احساس  را درک نکند، یا نداند چگونه بیماری را درمان کند، ممکن است شما به سوی ناامیدی سوق داده شوید، و این درد و ناامیدی شما را به اینگونه رفتارها هدایت کند.

دکتر وینکلمن می گوید:"با توجه به این حقیقت که بسیاری از مبتلایان به سندروم پای بیقرار اختلال خلقی دارند، پزشک باید درباره هرگونه علائم افسردگی، که یکی از آنها افکار خودکشی است، سوال کند."

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

مطالب مرتبط

درج نظر



سوالات کاربران
تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.