معرفی برنده جایزه ایده‌یابی فناوری پزشکی در علوم و تحقیقات

معرفی برنده جایزه ایده‌یابی فناوری پزشکی در علوم و تحقیقات

 ‌‌‌‌‌‌‌دانشکده علوم و فناوری پزشکی واحد علوم و تحقیقات به مناسبت هفته پژوهش، اولین دوره مسابقه ایده‌یابی فناوری پزشکی را برگزار کرد و پس از داوری، برنده این دوره از مسابقه معرفی و به عنوان پژوهشگر برتر تجلیل شد.
به گزارش گروه علمی ایرنا از واحد علوم و تحقیقات، علی شاه مرادی دانشجوی دکتری مهندسی پزشکی-بیومکانیک واحد علوم و تحقیقات با طراحی و ساخت میکرو ربات براساس الگوی حرکت باکتری به عنوان برنده جایزه ایده‌یابی فناوری پزشکی در این دوره از این مسابقات معرفی و تقدیر شد.
دکتر به‌آفرین قلندری مدیر پژوهشی دانشکده علوم و فناوری پزشکی در مراسم اهدای این جایزه گفت: هدف از رقابت پرداختن بیشتر به تولید علمی از سوی دانشجویان بوده است تا بتوانند با ارائه محصولات جدید و کاربردی به کشور و جامعه خود خدمت کنند. 
وی با بیان اینکه 24 طرح به دبیرخانه اولین دوره از مسابقه ایده‌یابی فناوری پزشکی ارسال شد، خاطرنشان کرد: بهره گیری از چند فناوری کنار هم، خلاقیت، قابلیت اجرایی شدن و الگوبرداری از حیات «Biomimetic» از جمله معیارهای مدنظر در این طرح‌ها بوده است.
شاهمرادی در مورد ایده خود با عنوان «طراحی و ساخت میکرو ربات براساس الگوی حرکت باکتری» گفت: بررسی الگوی حرکت باکتری و تاژک آن (تاژک یا فلاژل در موجودات ذره‌بینی وسیلۀ حرکت آن‌ها محسوب می‌شود) ، طراحی و ساخت میکرو ربات براساس الگوی حرکت باکتری با قابلیت هدایت و قدرت مانور بسیار بالاتر از نمونه‌های موجود و توانایی تصویربرداری و ارتقاء تکنولوژی ربات طراحی شده از اهداف مورد توجه این ایده بوده است.
وی با بیان اینکه این طراحی در حوزه تجهیزات پزشکی و رباتیک کاربرد فراوان دارد، گفت: در حال حاضر این طرح در سطح شبیه سازی ارائه شده و نمونه تولید شده آن وجود ندارد. همچنین این ربات به دلیل سیستم هدایت خاص و اندازه کوچک دارای قدرت مانور بالا است.
این جایزه همزمان با هفته پژوهش و فناوری 24 تا 30 آذر برگزار شده است. روز اول هفته پژوهش با عنوان دانش‌ آموز، آموزش و پژوهش نام گذاری شده و در آن از برترین دانش آموزان محقق تقدیر شد. روز دوم از پژوهشگران و فناوران برتر تجلیل شده و بعد از ظهر همان روز سمینار پژوهش و فناوری و رسانه برگزار می شود. 
همچنین روز سوم روز پژوهش و فناوری و علوم انسانی نام گرفته و در این روز از سوی دانشگاه علامه طباطبایی سمیناری در زمینه بررسی چالش ‌های پژوهش و فناوری حوزه علوم انسانی برگزار می‌ شود، ضمن آنکه دانشگاه هنر اصفهان نیز همایشی در حوزه هنر و پژوهش و فناوری برگزار خواهد کرد.
پژوهش، فناوری و مسئولیت اجتماعی نام روز چهارم این هفته است و سمیناری با حضور انجمن‌ های علمی برگزار و در آن مسائل انجمن ‌های علمی بحث و تبادل نظر می ‌شود. 

موسسه خدمات دارویی رضوی | بانک اخبار و اطلاعات پزشکی و دارویی

به اشتراک گذاری:

درج نظر

تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.