مزایای  کره بادام زمینی برای سلامت بدن

مزایای کره بادام زمینی برای سلامت بدن

احتیاط

پنج تا ده درصد از افراد مبتلا به آلرژی غذایی هستند. بادام زمینی ( و حبوباتی مانند لوبیا و نخود) و آجیل های درختی مانند گردو و بادام رایج ترین عوامل تحریک کننده آلرژی هستند. در صورتی که شما حساسیت شدیدی دارید و حتی با خوردن مواد غذایی حاوی آجیل دچار تورم، استفراغ و اسهال می شوید ، این آجیل ها می توانند گلوی شما را ملتهب کنند و نفس کشیدن و تکلم را برای شما مشکل کنند. این شرایط بالقوه مرگباری است که شوک آنافیلاکتیک نامیده می شود. اگر این علائم را دیدید با اورژانس تماس بگیرید.

کنترل وزن

اگرچه که آجیل ها دارای مقدار زیادی چربی هستند اما این بدان معنا نیست که از خوردن آنها اجتناب کنید. فیبر و پروتئین بالای موجود در آجیل می تواند باعث ایجاد احساس قدرت و انرژی در فرد شود. آجیل می تواند به کاهش کالری و کاهش وزن کمک کند. آجیل می تواند به بدن کمک کند تا انرژی بیشتری را بسوزانید ( حتی زمانی که در حال استراحت هستید). اگر رژیم غذایی دارید و در صورتی که مبتلا به حساسیت نیستید می توانید آجیل را در برنامه رژیمی خود قرار دهید.

مزایای کره بادم زمینی برای بدن


چربی خوب

بسیاری از چربی های موجود در آجیل غیر اشباع شده هستند که برای شما بهتر از چربی اشباع شده موجود در گوشت و یا چربی های ترانس موجود در بسیاری از مواد غذایی فرآوری شده است. این چربی به تثبیت قند خون و انسولین شما کمک می کند و هورمون ها را تنظیم می کند.

دارای مواد مغذی

آجیل نه تنها دارای پروتئین، فیبر و چربی های سالم است بلکه دارای مقدار زیادی مواد مغذی مانند ویتامین E,B6، اسید فولیک، نیاسین، منیزیم، روی، مس و پتاسیم است.

مواد تشکیل دهنده روی برخی از برندهای کره بادام زمینی، کره آجیلی، کره بادام هندیو غیره را مطالعه کنید. برخی از تولید کنندگان به آجیل نمک، شکر، مواد نگهدارنده و چربی های ناسالم اضافه می کنند که می تواند برای بدن مضر باشد.

مزایای کره بادم زمینی برای بدن

آنتی اکسیدان های فراوان

آجیل شامل مواد معدنی مانند سلنیوم ، منگنز، ویتامین سی، ویتامین ای و همچنین فلاونوئیدها، فنل ها، پلی فنل ها و سایر مواد معدنی است.  این مواد به عنوان یک تیم کار می کنند و از سلول های بدن محافظت می کنند. به همین دلیل افرادی که آجیل و کره های آجیلی ( مانند کره بادام، کره بادام هندی، کره گردو و...) بیشتری می خورند قلب سالمتری دارند. آجیل حتی می تواند از شما در مقابل تکثیر سلول های سرطانی محافظت کند.

 

حفظ کلسترول خون

کلسترول زیاد می تواند شریان ها را سفت کند و منجر به سکته مغزی و بیماری های قلبی شود. گردو، بادام و سایر آجیل های درختی می توانند سطح کلسترول خون را پایینتر بیاورند. [تشخیص و کنترل کلسترول بالای خون]

بدن از مواد غذایی که مصرف می شود؛ کلسترول را تولید می کند و خوشبختانه آجیل دارای مقدار کمی کلسترول است و یا هیچ کدام از کلسترول های بد را ندارد.

جلوگیری و کنترل دیابت نوع 2

آجیل را می توانید به عنوان قسمتی از برنامه کنترل وزن، کنترل سطح بالای قند خون و چربی های موجود در خون در نظر بگیرید. آجیل می تواند انعطاف پذیری رگ های خونی (اندوتلیوم) را تقویت و رگ ها را سالم نگه دارد و می تواند از مشکلات قلبی مرتبط با دیابت جلوگیری کند.

بیماری قلبی

بیماری قلبی که بیماری قلبی عروقی نیز نامیده می شود زمانی اتفاق می افتد که رگ های خونی سفت می شوند ( که آترواسکلروز یا تصلب شرایین نامیده می شود). این سفتی رگ ها می تواند قلب را تضعیف کرده و منجر به نارسایی قلبی شود. علاوه بر این می تواند باعث سکته مغزی، حمله قلبی، ضربان نامنظم قلب ( بیماری به نام آریتمی) شود. افرادی که آجیل و یا کره آجیلی می خورند به میزان کمتر دچار سفتی رگ های خونی می شوند. حدود 28 گرم  آجیل یا 2 قاشق غذاخوری کره آجیلی و به میزان دو بار در هفته می تواند به جلوگیری از سفت شدن رگ ها کمک کند.

مزایای کره بادم زمینی برای بدن

منیزیم

این ماده معدنی برای اعصاب، عضلات، استخوان ها، قند خون، فشار خون و حتی مواد ژنتیکی یا DNA مناسب است. در صورتی که شما نیز مانند مانند بسیاری از آمریکایی ها منیزیم کافی نداشته باشید. بادام، بادام زمینی، کره بادام زمینی می تواند مقدار زیادی منیزیم را برای شما به ارمغان بیاورد. [نقش منیزیم در بدن چیست ؟]

کره بادام

بعد از کره بادام زمینی ، کره بادام یکی از رایجترین کره هایی است که دارای منبع خوبی از ویتامین B7 که بیوتین هم نامیده می شود می باشد. این مواد مغذی به بدن شما کمک می کند تا چربی، قند و پروتئینی که می خورید را پردازش کند. کره بادام همچنین سطح قند خون شما را ثابت نگه می دارد و پوست شما را سالم نگه می دارد. [ بیوتین ویتامین زیبایی از گروه ویتامین های ب]

کره بادام زمینی برزیلی

این بادام زمینی یک منبع عالی از سلنیوم است که غده تیروئید را فعال نگه می دارد و به بدن کمک می کند تا مواد ژنتیکی (DNA) ایجاد کند و سیستم دفاعی بدن شما را تقویت می کند. کره بادام زمینی برزیلی سلول های بدن  را در مقابل ذرات مضری به نام رادیکال های آزاد محافظت می کند و افرادی که سلنیوم کمتری دریافت می کنند به احتمال بیشتری به انواع خاصی از سرطان ها دچار می شوند.

کره بادام هندی

از لحاظ فنی بادام هندی آجیل نیست بلکه بذر یک نوع سیب است. این میوه در مناطق ساحلی برزیل رشد می کند. اینکه شما بادام هندی را آجیل بدانید یا بذر فرقی ندارد، چون منبع خوبی از مس است که بدن شما برای تغذیه بافت ها و تولید خون و انرژی بدان نیاز دارد. بادام هندی دارای خواص آنتی اکسیدانی می باشد که سلول های بدن شما را در مقابل آسیب دیدگی محافظت می کند.

کره گردو

گردو یکی از بهترین منابعی است که دارای اسیدهای چرب امگا 3 است که برای سلامت قلب ضروری می باشند. گردو یک نوع اسید به نام آلفالینولنیکاسید (ALA) را فراهم می آورد که به عنوان بخشی از ساخت انواع دیگر امگا 3 عمل می کند. کره گردو همیشه در فروشگاه ها یافت نمی شود اما شما می توانید با راه کارهایی آن را در خانه بسازید.

مزایای کره بادم زمینی برای بدن

نحوه جلوگیری از کپک زدگی

آجیل ها گاهی اوقات کپک می زنند که می توان برای جلوگیری از این کار، آنها را به کره تبدیل کرد. کپک باعث ایجاد آفلاتوکسین می شود که ممکن است باعث ایجاد سرطان کبد شود. FDA دارای قوانین و تست هایی است که مقدار آفلاتوکسین را بسیار کمتر می کند. کپک زدگی معمولا در هوای گرم و مرطوب و در خارج از ایالات متحده مشکل زا است. اما اگر شما کره آجیلی بسازید و یا آجیل ها را در یک مکان خشک و خنک نگهداری کنید می توانید از کرم خوردگی و کپک زدگی یا هر نوع خرابی دیگر جلوگیری کنید و نگهداری آجیل در فریزر می تواند به متوقف کردن خرابی کمک کند.

موسسه خدمات دارویی رضوی | بانک اطلاعات دارویی ، اخبار و مطالب پزشکی

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

مطالب مرتبط

درج نظر



سوالات کاربران
تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.