با ریختن قطره ی فلوکورت چشمم میسوزه آیا مصرف رو ادامه بدم؟

با ریختن قطره ی فلوکورت چشمم میسوزه آیا مصرف رو ادامه بدم؟

سلام دکترم بهم دو تا قطره اولانتین و فلوکورت داده بعد از دو هفته استفاده با ریختن قطره ی فلوکورت چشمم میسوزه دیگه قطره فلوکورت رو نریزم ؟!(مشکل چشمم خشکی هست همراه با خارش)

پاسخ خانم دکتر مشیری :
واکنش‌های حساسیتی نسبت به قطره‌های چشمی معمولا باعث ایجاد خارش، تورم و ایجاد دانه‌های قرمز در اطراف چشم می‌شوند. در صورتیکه هر کدام از این علائم را با مصرف قطره چشمی فلوکورت مشاهده کردید، مصرف آن را قطع کنید و با پزشک  خود مشورت نمایید.بعلاوه درصورت مصرف دارو برای بیش از ۱۰ روز فشار داخل چشمی و عدسی به طور مرتب باید كنترل شود.


ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

درج نظر



سوالات کاربران
  • Mahnaz | 1400/12/27

    سلام عرض ارادت. من دختر13ساله ای هستم ک چن سالی درگیر خشکی چشم شدم و یکی از داروهای ک استفاده میکنم فلوکورت هست اخیرا ب مدت یکی دوماه میشه ک بعداز ریختن قطره داخل چشمم.چشمم میسوزه.قطرع رو عوض کردم سوزش نداشت و باز الان دوباره میسوزه به دکترمم دورم.نمیتونم برم پیششون الانم که تعطیلات عید شروع شده نیستن بااین حساب باید استفاده کنم ازقطره یان؟اها چشمم یهویی پف کرده و هنوز خوب نشده برای پف چشمم چیکارکنم یه هفته درگیرشم طوری شده ک یه چشم کوچیک بنظر میاد چشم دیگه بزرگ میشه راهنمایی کنین؟وعلت پفش امکان داره از قطره باشه؟اخه دیروز پف چشمم کمتر شده بود ولی باز امروز زیاده...

    پاسخ خانم دکتر حسن پور:

    با سلام معمولا قطره فلوکورت باید برای مدت کوتاه استفاده شود میتوانید تا زمان دسترسی به پزشک متخصص چشم از قطره اشک مصنوعی هر 2 تا 4 ساعت استفاده کنید اگر یکی دو روز بعد از قطع فلوکورت چشم شما بهبود نیافت حتما به پزشک و مراکز شبانه روزی مراجعه بفرمایید.


  • مهتاب | 1400/01/06

    سلام وقتتون بخیر من یکماهه چشممو عمل لازک کردم برای ماه دوم دکترم فلوکورت رو تجویز کردن الان استفاده میکنم جشمم میسوزه چه کار کنم

    پاسخ اقای دکتر اشرفی:

    سلام مصرف داروی مذکور بعد عمل ضروری بوده و نباید قطع شود
    سوزش چشم از عوارض موضعی دارو بوده و مشکلی ندارد


  • نیلوفر | 1399/04/15

    سلام من مشکل خشکی چشم داشتم دکتر بهم قطره فلوکورت رو داد بعد بهم گف کم کم دوز دارو رو کم کنم ولی وقتی روزی دوبار رو کردم روزی یکبار چشمم سوزش و خارش گرفت حالا به نظر شما دوزش کم کنم ؟

    پاسخ اقای دکتر میرحسینی:

    بله کم کنید و این مسله خیلی مهمه ک قبل مصرف تکان بدید قطره ی چشمیتونو
    و در ضمن از یک اشک مصنوعی هم استفاده کنید