خانواده شهدا قدردان مدافعان سلامت و شهدای خدمت

خانواده شهدا قدردان مدافعان سلامت و شهدای خدمت

رضا میرزاده -خبرنگار روزنامه خراسان: در این روزهای سخت که شیوع ویروس کرونا در کشور، به یک بحران تبدیل شده و تعداد زیادی از مردم با آن مواجه شده و برخی نیز به خاطر تبعات آن جان خود را از دست داده اند، شاهد جلوه های زیبایی از خدمت رسانی و ایثار هستیم که بی شباهت با ایثارگری های دوران انقلاب، دفاع مقدس، دفاع از حرم، امنیت و مرزبانی و دیگر عرصه های خدمت  نیست؛ پزشکان، پرستاران و دیگر کارکنان حوزه بهداشت و درمان که مخلصانه، پای کار سلامت و بهداشت جامعه ایستاده اند، خدمت مخلصانه ای که رهبر انقلاب آن را مجاهدت خواندند و درگذشتگان در این مسیر را شهدای عرصه خدمت معرفی کردند.
در روزی که «روز بزرگداشت شهدا» نام گذاری شده است، به سراغ تعدادی از خانواده های شهدای دوران مختلف انقلاب اسلامی رفتیم و با آن ها  درباره مدافعان سلامت و شهدای خدمت گفت وگو کردیم.
 

فرزند شهید هاشمی نژاد : به ایثارگری جامعه پزشکی افتخار می کنیم
«سید مهدی هاشمی نژاد» فرزند شهید «سید عبدالکریم هاشمی نژاد» که داروساز است و در کنار همکاران خود در موسسه خدمات دارویی رضوی، در زمینه تولید مایحتاج مراکز درمانی به خدمت مشغول است، می گوید: آن چه امروزه با عنوان مدافعان سلامت مطرح می شود، از ثمرات انقلاب اسلامی است. این حرکت در حقیقت، شکل دیگری از انقلاب سال ۵۷ و مبتنی بر اصل مقاومت و ایثارگری است که در طول این دوران، به اشکال مختلف نمایان بوده است. بزرگ ترین ثمره این انقلاب هم ایثارگری و از جان گذشتن برای حفظ جان دیگران بوده است.
وی ادامه می دهد : در وقایع اخیر و به دنبال اتفاق ناخواسته ای که در دنیا افتاده و گریبانگیر کشور ما نیز شده است، این ایثارگری را مشاهده می کنیم. همکاران ما در حوزه های مختلف بهداشت و درمان،  تولید دارو و مایحتاج مردم به صورت شبانه روزی درگیر این موضوع هستند تا آرامش را در کشور برقرار کنند. وی با ابراز امیدواری به این که به زودی بتوانیم برابر این بیماری پیروز شویم، خاطرنشان می کند: مهم ترین کاری که خانواده شهیدان عرصه خدمت و دفاع از سلامت کشور انجام می دهند، پایه گذاری عملی ارزشی است که نسل ما به آن افتخار می کند. ما نسلی هستیم که یاد گرفته ایم برای یکدیگر جان بدهیم. زمانی نیروهای مسلح ما برای حفظ جان مردم به صورت مستقیم درگیر بوده اند و اکنون، این مسئولیت به عهده جامعه پزشکی و درمانی است و فقط نوع سلاح آنان متفاوت شده است. وی همچنین با اشاره به نقش جامعه داروسازان در این عرصه می افزاید: این افراد نیز در حد توان و با همه امکاناتی که در اختیار دارند، به صورت شبانه روزی تلاش می کنند تا با تامین مایحتاج مردم در این روزها اعم از دارو و مواد ضدعفونی کننده، آرامش را به جامعه برگردانند.

همسر شهید چراغچی : کادر پزشکی و درمان در خط مقدم مبارزه هستند
دکتر «تهمینه عرفانیان» همسر سردار شهید «ولی ا... چراغچی» که خود نیز پزشک است و این روزها در یکی از درمانگاه های مشهد در حال خدمت به بیماران است، می گوید: مردم ایران سابقه درخشانی در زمان بحران ها داشته اند و این همراهی آنان در کمک به هموطنان، در عرصه های مختلف تداوم داشته است. از دوران دفاع مقدس گرفته تا به امروز، شاهد این کمک ها بوده ایم. وی می افزاید: در این عرصه نیز نیروهایی نظیر همکاران من در کادر پزشکی و درمانی که در خط مقدم مبارزه در این عرصه هستند، با تلاش و همت به مجاهدت شبانه روزی مشغول اند. همسر شهید چراغچی تاکید می‌کند: این همدلی و همراهی، چیزی جز ارتباط با خدا و یاری کردن همنوعان که از سفارش های دینی ماست، نبوده و امیدواریم با همت همه و دعای خیر رهبر انقلاب، از این برهه سخت عبور کنیم. وی درباره مدافعان عرصه سلامت می افزاید: دست همکاران خود در عرصه سلامت و خانواده های آنان را که در سطوح مختلف، به خدمت به مردم مشغول هستند، می بوسم و خاضعانه به آن ها خدا قوت می گویم و امیدوارم در این مسیر که کم از فرهنگ جهاد و شهادت نیست، با همین همت و رویکرد، از این امتحان الهی بیرون بیاییم.

مادر شهید مدافع حرم : از دل و جانم برای شهدای خدمت دعا می کنم
«عصمت عبدا... زاده» مادر شهید مدافع حرم «سید مهدی جودی ثانی» نیز می گوید: شهدای گران قدری که در عرصه خدمت و دفاع از سلامت به شهادت می رسند و در مسیر کمک به مردم در این عرصه از جان خود گذشته و سلامت مردم را بر جان خود ارجحیت داده اند، ایثار کرده اند. وی می افزاید: از دل و جان، آن ها را دعا می کنم و برایشان آرزوی سلامتی دارم. آن ها هم مثل فرزندان ما هستند که خالصانه زحمت می کشند. زبان ما برای تشکر از آن ها و خانواده های شان قاصر است. به خانواده هایی هم که عزیزان خود را در این راه از دست داده اند، تسلیت می گویم و از خدا می خواهم که حامی آن ها باشد. مادر شهید جودی ثانی خاطرنشان می کند: به جز فرزند شهیدم، فرزند دیگری دارم که در بانک و در عرصه دیگری از خدمت به مردم مشغول است. دعا می کنم که او نیز در کنار همه خدمتگزاران به مردم، در سلامت باشد و خدا نیز حافظ و نگهدار همه خدمتگزاران به مردم باشد، امیدوارم خدا این بلا را از همکاران شما نیز دور کند.

جایگاه ویژه شهدای خدمت از نگاه برادر شهید صیاد
«جعفر صیاد شیرازی» برادر سپهبد شهید «علی صیاد شیرازی» با ابراز امیدواری به این که با وجود شیوع بیماری، ارتباط قلبی بین مردم برقرار بماند و مردم بتوانند با روش های جایگزین، جویای احوال یکدیگر باشند می گوید: آن چه در این زمان مهم است، عمل به توصیه های رهبر انقلاب اسلامی در این ایام است که باید ملاک عمل باشد.
وی می افزاید: در کنار آن، به خدا توکل کنند و از او بخواهند که این بلا را از مردم دور کند. این برادر شهید درباره شهدای خدمت و مدافعان سلامت نیز خاطرنشان می کند: جایگاه این شهدا، جایگاه ویژه ای است و در این موقعیت نیز باید مقام شهدا را ارج بنهیم. همچنین، خود نیز باید در عرصه خدمت، تا حد توان حرکت کنیم و کوتاهی نکنیم.

برادر شهید نامدار : تفاوتی بین خدمت در مرز و بیمارستان نیست
«احمد نامدار» برادر شهید مرزبانی «امیر نامدار» نیز درباره مدافعان عرصه خدمت و حریم سلامت می گوید: این عزیزان نیز جهادگرانی هستند که از کشور ما دفاع می کنند و بسیاری از آن ها مدتی است دور از خانواده و عزیزان خود به خدمت مشغول اند.
وی می افزاید: برادر من در مرز و در مبارزه با اشرار و قاچاقچیان به شهادت رسید و برخی از این عزیزان نیز در عرصه سلامت و در دفاع از مردم به شهادت رسیده اند. تفاوتی بین خدمت در مرز و بیمارستان وجود ندارد. از همه کسانی که در عرصه های مختلف، از بیمارستان ها گرفته تا کارگاه ها و کارخانه ها و ادارات، مخلصانه تلاش می کنند، سپاس گزاریم. آن ها جان خود را در کف دست گرفته اند و خدمت می کنند. امیدواریم پاداش آن را نیز از خدا بگیرند و این بلا به زودی از جامعه ما دور شود و مردم به آرامش برسند.

منبع : روزنامه خراسان

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

مطالب مرتبط

درج نظر



سوالات کاربران
تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.