تولید 45 هزار لیتر محلول ضدعفونی برای مقابله با کرونا

تولید 45 هزار لیتر محلول ضدعفونی برای مقابله با کرونا

از ابتدای اسفند ماه سال جاری تا کنون حدود 45 هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده دست و سطوح توسط موسسه خدمات دارویی رضوی تولید شده است . رئیس داروخانه های تحت پوشش موسسه خدمات دارویی رضوی در گفت و گو با خبرنگار قدس اظهار کرد : پس از انتشار و شیوع بیماری کرونا در سطح کشور ، این موسسه بلافاصله با هماهنگس معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بر اساس فرمول محلول ضدعفونی کننده دست و سطوح از سوی سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، اقدام به تهیه محلول های مزبور توسط داروسازان این موسسه و توزیع در مجموعه اماکن مقدسه بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) ، مساجد ، حسینیه ها ، حوزه های علمیه ، مراکز فرهنگی ، اداره ها و شرکت ها و موسسه های زیر مجموعه آستان قدس رضوی  کرد .

دکتر نرجس اله دادی ادامه داد : علاوه بر مراکز فوق تعداد زیادی از محلول های تولید شده در بانک ها ، درمانگاه های خصوصی ، خیریه ها و موسسه های مردم نهاد ( برای توزیع در مناطق حاشیه شهر مشهد به صورت رایگان ) ، کادر درمانی ، پرستاران و پزشکان بیمارستان های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد مانند : بیمارستان های امام رضا (ع) ، قائم (عج) ، عدالتیان ، شهید هاشمی نژاد و ... ( به صورت رایگان ) توسط این موسسه توزیع شده است .

 وی تصریح کرد : همچنین در این زمینه مراکزی مانند آشپزخانه های تولید و توزیع مواد غذایی برای بیماران ، بعضی از مراکز که به دلیل شرایط خاص مجبور به پذیرایی از زائران ( بویژه رائران خارجی) هستند ، برخی از مراکز نظامی و نیروهای مسلح ، برخی از اماکن و مراکز وابسته به شهرداری مشهد ، مجموعه ها و مراکز نگهداری سالمندان و معلولان و توان یابان در مشهد ( مانند : مرکز شهید فیاض بخش) و .. نیز از توزیع محلول های ضدعفونی کننده تولیدی این موسسه بهرمند شده اند .

این مقام مسئول اضافه کرد : محلول های ضدعفونی کننده دست و سطوح تولیدی این موسسه در مقیاس های 120 ، 250 و 500 میلی لیتر توسط موسسه خدمات دارویی رضوی تهیه و در بین مراجعه کنندگان به داروخانه های تحت پوشش موسسه مزبور مانند : داروخانه ی شبانه روزی مرکزی امام (ع) واقع در میدان بیمارستان امام رضا (ع) ، داروخانه دارالشفاء امام (ع) ، داروخانه ی بیمارستان منتصریه ،داروخانه بیمارستان علوی ، داروخانه کلینیک سرور ، داروخانه بیمارستان عدالتیان  و داروخانه مرکز کلینیک ناباروری میلاد مشهد جمعا در حدود 10 هزار لیتر توزیع شده است . وی تصریح کرد : 45 هزار لیتر هم در مراکز و سازمان های دولتی ، خصوصی  ، سازمان های خیریه و مردم نهاد و مراکز نیروهای مسلح توزیع شده که در مجموع 45 هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده دست و سطوح توسط موسسه خدمات دارویی رضوی تولید و توزیع شده است .

مرکزی برای تامین داروهای بیماران کرونا

این پزشک داروساز در بخش دیگری از سخنانش به این موسسه ، به عنوان مرکزی برای تامین داروهای بیماران مبتلا به کرونا اشاره کرد و خاطر نشان کرد : داروخانهشبانه روزی مرکزی امام (ع) واقع در میدان بیمارستان امام رضا (ع) در سطح شهر مشهد و وابسته به موسسه خدمات دارویی رضوی بر اساس ارزیابی های انجام شده توسط معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و توانمندی های لازم و اعتماد و اطمینان به تشکیلات وابسته به آستان قدس رضوی ، به عنوان یکی از مراکز منتخب دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای توزیع داروهای بیماران مبتلا به کرونا برگزیده شده است .

وی توضیح داد : با توجه به اینکه حدود 80 درصد از بیماران مبتلا به کرونا به تشخیص پزشکان متخصص نیازی به بستری در بیمارستان نداشته و با استراحت و خودمراقبتی در منزل و دریافت درمان های دارویی ( از قبیل داروی اسلتامیوویر و ...) بهبود می یابند ، بنابراین این داروخانه ( داروخانه شبانه روزی مرکزی امام (ع)) از ابتدای اسفند ماه سال جاری به عنوان یکی از مراکز محل مراجعه بیماران مبتلا به کرونا بوده که با دریافت نسخه پزشکان متخصص و رعایت دستورالعمل ها و بخشنامه های ابلاغی از سوی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، داروی مورد نیاز بیماران مبتلا به کرونا را به آنان تحویل داده است .

تلاش برای تهیه و توزیع ماسک

رئیس داروخانه های زیر پوشش موسسه خدمات دارویی رضوی در زمینه تامین ماسک مورد نیاز مردم در راستای پیشگیری از شیوع و انتشار ویروس کرونا اظهار کرد : این موسسه در تلاش است با انعقاد قرارداد با مراکز معتبر ، دارای مجوز و صلاحیت و پس از تایید مراکز کنترل عفونت وابسته به دانشگاه علوم پزشکی مشهد نسبت به تهیه ماسک های بهداشتی مورد نیاز در حد امکان اقدام و درصورت تامین این کالای بهداشتی مورد نیاز مردم ، بلافاصله در داروخانه های تحت پوشش موسسه خدمات دارویی رضوی آن ها را توزیع کند و پیش بینی می شود : پیش از پایان سال جاری ماسک های مورد نیاز پس از دریافت این موسسه آماده توزیع بین مشتریان و مخاطبان کنندگان شود .

ارسال تلفنی دارو با نظارت پزشک داروساز

دکتر الهدادی در زمینه تدابیراندیشیده شده برای کاهش تردد و مراجعه بیماران خاص در زمینه تهیه داروهای مورد نیاز آنان ، بیان کرد : با توجه به شرایط فعلی کشور و توصیه پزشکان متخصص و بر اساس سیاست های اعلامی از سوی ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا مبنی بر کاهش تردد و سفرهای درون شهری به لحاظ جلوگیری از شیوع و انتشار بیماری کرونا ، این موسسه خدمات غیر حضوری و تلفنی جهت تامین و تحویل داروهای بیماران خاص مانند : بیماران مبتلا به MS ، بیماران سرطانی ، دیالیزی ، پیوندی ، هموفیلی ، تالاسمی ، قلبی و عروقی و ... را از قبل راه اندازی کرده است و بیماران میتوانند جهت استفاده از خدمات پیک دارویی رضوی با شماره 05131908 داخلی های 228 و 229 تماس حاصل نمایند .

 وی توضیح داد : تهیه و ارسال داروی این گونه از بیماران ( بیماران خاص) با نظارت و پیگیری مستقیم پزشک داروساز انجام می شود و پس از ارسال داروهای تهیه شده توسط این موسسه به نشانی بیماران مربوطه ، خدمات تلفنی و غیرحضوری توسط پزشک داروساز برای استفاده از داروهای ارسالی به بیماران ارائه می شود .
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

برچسب ها: اخبار کرونا

مطالب مرتبط

درج نظر



سوالات کاربران
تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.