دانشمندان بریتانیا ایبوپروفن را در درمان کووید-19 مورد بررسی قرار دادند

دانشمندان بریتانیا ایبوپروفن را در درمان کووید-19 مورد بررسی قرار دادند

به گزارش بی بی سی ، محققان در لندن یک کارآزمایی بالینی را برای بررسی اثرات ایبوپروفن روی بیماران بستری مبتلا به کرونا ویروس آغاز کرده اند.

در این آزمایش از "لیپید ایبوپروفن" استفاده می شود که فرمول خاصی از ایبوبروفن است و محلول در چربی است و جایگزین قرص های معمولی مسکن درد می باشد.

تیم مستقر در دانشگاه کینگ لندن و بیمارستان گوی و سنت توماس، معتقد است که مسکن ضد التهاب می تواند مشکلات تنفسی مرتبط با کووید-19 را درمان کند. آنها امیدوار هستند که این دارو مانع از نیاز بیماران بستری به دستگاه ونتیلاتور (تهویه مکانیکی) گردد.

میتول مهتا، یکی از محققان این دانشگاه، به بی بی سی گفت: " باید یک کارآزمایی انجام دهیم تا نشان دهیم که آیا این شواهد واقعاً منطبق با آنچه انتظار می رود می باشد."

در بخشی از این کارآزمایی که به اختصار LIBERATE نامیده می شود، نیمی از بیماران علاوه بر دریافت درمان استاندارد معمول کووید-19 ، ایبوپروفن نیز دریافت کردند. هدف از این کارازمایی ارزیابی اثرات سه دوز دارو بر پیشرفت بیماری از جمله نارسایی ریه و زمان استفاده از تهویه مکانیکی در بیماران کروناویروس می باشد. آنها همچنین به طول مدت مراقبت های ویژه ، طول مدت بستری در بیمارستان و بقای کلی کووید-19 توجه دارند.

براساس اطلاعات ارسال شده، بیماران دارای حساسیت به ایبوپروفن، سابقه خونریزی دستگاه گوارش و مشکلات کبدی، کلیوی و قلبی در این کارآزمایی قرار نمی گیرند.

در اواسط ماه مارس سال جاری، برخی از مقامات ابراز نگرانی کردند که ایبوپروفن ممکن است به افرادی که نوع خفیفی از کرونا ویروس دارند آسیب برساند. الیور وران وزیر بهداشت فرانسه گفت: ایبوپروفن و سایر داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی یا NSAID ها می توانند عفونت را تشدید کنند. در عوض، او پاراستامول را توصیه کرد که یک اصطلاح عمومی برای استامینوفن است که در خارج از ایالات متحده استفاده می شود.

با این حال، مرکز پیشگیری و کنترل بیماری (CDC) و سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) و سایر گروه های بهداشتی بین المللی به این نتیجه رسیده اند که ایبوپروفن برای علائم کروناویروس مانند تب و علائم شبه آنفولانزا بی خطر است. حتی هنوز هم، برخی از مقامات بهداشتی ابتدا مصرف استامینوفن را به دلیل کمتر بودن عوارض آن توصیه می كنند. به گزارش بی بی سی، کسانی که زخم معده دارند، نباید ایبوپروفن مصرف کنند.

با مرور مقالات علمی و جلسات با پزشکان مشخص شد در حال حاضر هیچ مدرک قانع کننده ای مبنی بر افزایش بیماری زایی در صورت مصرف ایبوپروفن و سایر داروهای هم خانواده آن در صورت ابتلا به کووید-19 وجود ندارد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

درج نظر



سوالات کاربران
تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.