آیا  واکسن COVID-19 AstraZeneca در برابر جهش انگلیسی موثر است؟

آیا واکسن COVID-19 AstraZeneca در برابر جهش انگلیسی موثر است؟

لندن - رئیس داروسازی AstraZeneca ، که در حال تولید واکسن ویروس کرونا است که انتظار می رود این هفته توسط مقامات انگلیس به تصویب برسد ، روز یکشنبه گفت محققان معتقدند این واکسن در برابر نوع جدیدی از ویروس که باعث افزایش سریع عفونت در انگلیس شده است ، موثر است.

پاسکال سوریوت ، مدیر اجرایی AstraZeneca همچنین به ساندی تایمز گفت که محققانی که این واکسن را تولید می کنند ، فرمول "برنده" را کشف کرده اند که باعث می شود این واکسن به اندازه واکسن های دیگر موثر باشد.

برخی این نگرانی را مطرح کرده اند که ممکن است واکسن AstraZeneca ، که توسط دانشگاه آکسفورد در حال تولید است ، به خوبی واکسن تولید شده توسط Pfizer که در انگلیس و سایر کشورها توزیع شده است، نباشد. نتایج جزئی حاکی از آن است که واکسن AstraZeneca حدود 70٪ برای جلوگیری از عفونت ویروس کرونا موثر است ، در حالی که نتایج گزارش شده توسط Pfizer و شریک آلمانی آن، بایونتک اثربخشی 95٪ را گزارش کرده اند.

سوریوت گفت: "ما فکر می کنیم که به فرمول برنده شدن و چگونگی به دست آوردن کارآیی دست یافته ایم که پس از دو دوز، امکان رسیدن به این کارایی برای همه وجود دارد." "من نمی توانم بیشتر به شما بگویم زیرا ما برخی از نکات را در آینده منتشر خواهیم کرد."

دولت انگلیس می گوید تنظیم کننده داروهای این کشور در حال بررسی اطلاعات نهایی از آزمایشات بالینی مرحله سه AstraZeneca است. تایمز و دیگر خبرگزاری ها گزارش داده اند که ممکن است چراغ سبز تا روز پنجشنبه روشن شود و واکسن ها می توانند در هفته اول ژانویه برای مردم انگلیس توزیع شوند.

مقامات انگلیس نوع جدید ویروس را علت اصلی افزایش میزان عفونت در سراسر کشور می دانند. آنها گفتند که این نوع بسیار قابل انتقال است ، اما شواهدی وجود ندارد که باعث بیماری شدیدتر در افراد شود.

نخست وزیر بوریس جانسون زنگ خطر فوری درباره جهش جدید را قبل از کریسمس به صدا درآورد و گفت که نسخه جدید ویروس به سرعت در حال گسترش است و برنامه های سفر میلیون ها نفر باید لغو شود. از آن زمان مقامات، مناطق زیادی را در کشور - که حدود 24 میلیون نفر یا 43٪ از جمعیت را تحت تأثیر قرار می دهد - در شدیدترین سطح محدودیت ها قرار داده اند.

بسیاری از کشورها به سرعت سفر به انگلیس را ممنوع کردند ، اما از آن زمان موارد جدید نیز در ده ها منطقه در سراسر جهان گزارش شده است.

مقامات بهداشت عمومی در 24 دسامبر اظهار کردند که بیش از 600000 نفر دوز اول واکسن Pfizer را دریافت کرده اند.


مترجم : سرکار خانم دکتر علمدار
منبع : time.com

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

برچسب ها: اخبار کرونا

مطالب مرتبط

اعلام آغاز فاز سوم تحقیقات بالینی واکسن شرکت NOVAVAX در آمریکا و مکزیک
اعلام آغاز فاز سوم تحقیقات بالینی واکسن شرکت NOVAVAX در آمریکا و مکزیک

شرکت NOVAVAX، یک شرکت بیوتکنولوژی ، در اواخر مرحله و تولید واکسن های نسل جدید برای بیماری های عفونی جدی ، امروز را آغاز ...

آغاز تزریق انسانی واکسن ایرانی کرونا بر روی چند نفر از داوطلبان از نهم دی ماه
آغاز تزریق انسانی واکسن ایرانی کرونا بر روی چند نفر از داوطلبان از نهم دی ماه

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی فرمان امام اعلام کرد که ساعتی قبل مجوز آغاز آزمایش بالینی واکسن کرونا صادر شده و نهم د...

بیماران سرطانی "دارای اولویت بالا" برای واکسن کووید 19
بیماران سرطانی "دارای اولویت بالا" برای واکسن کووید 19

اکنون که واکسن COVID-19 در حال توزیع است ، انجمن تحقیقات سرطان آمریکا (AACR) خواستار آن است که افراد مبتلا به سرطان به ع...

شناسایی اولین مورد نوع جدید کووید انگلستان در  ایالات متحده آمریکا
شناسایی اولین مورد نوع جدید کووید انگلستان در ایالات متحده آمریکا

یک مرد در کلرادو به سویه جدید تازه شناسایی شده کووید-19 انگلستان مبتلا شده است. تصور بر این است که نوع جدید مسری تر از ا...

مکمل گلوکونات مس می تواند در مهار کووید ۱۹ موثر باشد
مکمل گلوکونات مس می تواند در مهار کووید ۱۹ موثر باشد

مطالعه جدید نشان می دهد مکمل گلوکونات مس در کنترل بیماری کووید ۱۹ به عنوان یک درمان کمکی تاثیر دارد.

درج نظر



سوالات کاربران
تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.