احتمال کاهش مرگ و میر در بیماران مبتلا به COVID با داروهای آرتریت

احتمال کاهش مرگ و میر در بیماران مبتلا به COVID با داروهای آرتریت

داروهای آرتریت ممکن است باعث کاهش مرگ و میر و زمان بستری در ICU در بیماران مبتلا به COVID شوند.

یک مطالعه برجسته نشان داده است که درمان بیماران مبتلا به COVID-19 با داروهای معمول برای آرتروز ، به طور قابل توجهی بهبود می بخشد.

یافته های اولیه ی گزارش شده در ماه نوامبر نشان داد که توسیلیزوماب ، دارویی که برای درمان آرتروز استفاده می شود ، احتمالاً نتایج را در بیماران مبتلا به COVID-19 به شدت بهبود می بخشد. اما تأثیر آن در زنده ماندن بیمار و افزایش زمان سالم ماندن اندام ها در ICU در آن زمان مشخص نبود.

اکنون ، آخرین تجزیه و تحلیل ها نشان می دهد که توسیلیزوماب و داروی دوم به نام ساریلوماب - هر دو نوع تعدیل کننده سیستم ایمنی به نام آنتاگونیست های گیرنده  اینترلوکین 6تأثیر قابل توجهی بر زنده ماندن بیمار دارند و مرگ و میر را 8.5٪ کاهش می دهد.

علاوه بر این ، این درمان زمان بهبودی بیمار را نیز بهبود بخشید به طوری که به طور متوسط ​​بیماران می توانستند حدود یک هفته زودتر از بخش مراقبت های ویژه (ICU) مرخص شوند.

آخرین تجزیه و تحلیل در نسخه پیش چاپ موجود در medRxiv منتشر شده است ، و یافته ها به یک مجله معتبر ارائه شده است.

پروفسور آنتونی گوردون ، رئیس بخش بیهوشی و مراقبت های ویژه در کالج امپریال لندن و مشاور پزشکی در بخش مراقبت های ویژه در کالج ایمپریال NHS Trust گفت: "این یک یافته ی قابل توجه است که می تواند پیامدهای فوری برای بدحال ترین بیماران مبتلا به COVID-19 داشته باشد."

پروفسور گوردون توضیح داد: "ما دریافتیم که در میان بیماران بالغ که به شدت بیمار هستند - کسانی که تحت مراقبت های ویژه از حمایت تنفسی برخوردار هستند - درمان با این داروها می تواند شانس زنده ماندن و بهبود آنها را بهبود بخشد. "در زمانی که بستری شدن و مرگ و میر ناشی از COVID-19 در انگلیس به شدت افزایش می یابد ، بسیار مهم است که ما همچنان درمان های موثر را که می توانند به تغییر روند بیماری کمک کنند ، شناسایی کنیم."

در پایان سال میلادی گذشته ، یافته های اولیه مثبت در مورد توسیلیزوماب قبل از جمع آوری اطلاعات کامل منتشر شد. با تجزیه و تحلیل کامل داده ها ، محققان اطمینان یافتند که یافته ها می تواند پیامدهای بالینی فوری برای بیماران داشته باشد.

بیمارانی که توسیلیزوماب و ساریلوماب دریافت می کنند در مقایسه با بیمارانی که هیچ تعدیل کننده ایمنی دریافت نکرده اند ، بیشتر بهبود می یابند (با ترکیبی از زمان کاهش حمایت از اندام ، مانند ونتیلاتور در ICU و زنده ماندن در بستری شدن در بیمارستان).


ترجمه : سرکار خانم دکتر علمدار
منبع : medicalxpress.com

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

برچسب ها: اخبار کرونا

مطالب مرتبط

شناسایی دو داروی تاثیرگذار در کاهش زمان بهبود کووید 19
شناسایی دو داروی تاثیرگذار در کاهش زمان بهبود کووید 19

نتایج یک مطالعه نشان می دهد ترکیب دو داروی «باریسیتینیب» و «رمدسیویر» مدت زمان بستری بیماران کرونایی را در بیمارستان از ...

مصرف زیاد قند، نمک و چربی احتمال ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد
مصرف زیاد قند، نمک و چربی احتمال ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد

رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: سیستم ایمنی مهمترین عامل و ابزار برای در امان ما...

FDA   در مورد آزمایش های منفی کاذب COVID به علت جهش های ویروسی هشدار می دهد.
FDA در مورد آزمایش های منفی کاذب COVID به علت جهش های ویروسی هشدار می دهد.

FDA در مورد آزمایش های منفی کاذب COVID به علت جهش های ویروسی هشدار می دهد. مسئولین مربوطه در ایالات متحده در مورد خطر اح...

"واکسن ایرانی کرونا" اردیبهشت یا خرداد به بازار می‌‌آید
"واکسن ایرانی کرونا" اردیبهشت یا خرداد به بازار می‌‌آید

عضو کمیته علمی تحقیقات واکسن ایرانی کرونا با بیان این‌‌که ممنوعیت واردات واکسن کرونا از امریکا و انگلیس در راستای حفظ عز...

تولید واکسن کرونای روسی Sputnik V از 15 ژانویه در برزیل آغاز می شود
تولید واکسن کرونای روسی Sputnik V از 15 ژانویه در برزیل آغاز می شود

تولید واکسن کرونای روسی Sputnik V از 15 ژانویه در برزیل آغاز می شود . بر اساس گزارش توییتر ، برزیل تولید واکسن Sputnik V...

درج نظر



سوالات کاربران
تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.