ویتامین ها و سایر داروهای ضد ویروسی  می توانند  به مبارزه با COVID-19 کمک کنند

ویتامین ها و سایر داروهای ضد ویروسی می توانند به مبارزه با COVID-19 کمک کنند

شواهد نشان می دهد که ویتامین D و احتمالاً ویتامین K و A  ممکن است به مبارزه با COVID-19 کمک کند. یک مطالعه جدید از دانشگاه بریستول که در مجله انجمن شیمی آلمان Angewandte Chemie منتشر شده است ، نشان داده است که این داروها چگونه می توانند عمل کنند.

این تحقیق نشان می دهد که این مکمل ها و ترکیبات غذایی می توانند به اسپایک پروتئین ویروسی متصل شوند و بنابراین ممکن است عفونت SARS-CoV-2 را کاهش دهد. در مقابل ، کلسترول ممکن است باعث افزایش عفونت شود ، که می تواند توضیح دهد که چرا داشتن کلسترول بالا به عنوان یک عامل خطر برای بیماری جدی در نظر گرفته می شود.

اخیراً ، محققان بریستول نشان دادند که اسید لینولئیک به یک محل خاص در اسپایک پروتئین ویروسی متصل می شود و با این کار ، اسپایک را به شکلی بسته و از نظر عفونی قفل می کند. اکنون ، یک تیم تحقیقاتی از روش های محاسباتی برای جستجوی سایر ترکیباتی که ممکن است همان اثر درمان های بالقوه را داشته باشند ، استفاده کرده است.

شبیه سازی های بیشتر نشان داد که دگزامتازون - که یک درمان موثر برای COVID-19 است - همچنین ممکن است به این سایت متصل شود و علاوه بر تأثیرات آن بر سیستم ایمنی بدن ، به کاهش عفونت ویروسی کمک کند.

این شبیه سازی ها همچنین پیش بینی کردند که ویتامین های محلول در چربی D ، K و A به همان روش به اسپایک پروتئین ویروسی متصل می شوند و باعث می شود اسپایک پروتئین توانایی آلوده کردن سلول ها را نداشته باشد.

مترجم : سرکار خانم دکتر علمدار
منبع :  news-medical

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

مطالب مرتبط

درج نظر



سوالات کاربران
تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.