محققان پیشنهاد می کنند که هوای مرطوب استنشاقی با استفاده از ماسک ها می تواند شدت Covid-19 را کاهش دهد.

محققان پیشنهاد می کنند که هوای مرطوب استنشاقی با استفاده از ماسک ها می تواند شدت Covid-19 را کاهش دهد.

آیا می دانید رطوبت ایجاد شده در داخل ماسک ها ممکن است در مبارزه با بیماری های تنفسی مانند Covid-19 کمک کند؟ به گفته تیمی از محققان ، این یکی دیگر از مزایای استفاده منظم از ماسک است.

یافته های این مطالعه در "Biophysical Journal" منتشر شد. این مطالعه به هدایت محققان موسسه ملی دیابت و بیماری های گوارشی و کلیوی NIH (NIDDK) نشان داد که ماسک های صورت به میزان قابل توجهی رطوبت هوایی را که فرد داخل ماسک تنفس می کند افزایش می دهد. به گفته محققان ، این میزان رطوبت بالاتر در هوای استنشاقی می تواند به شما در توضیح این نکته کمک کند که چرا ماسک زدن با شدت بیماری در افراد آلوده به SARS-CoV-2 ارتباط دارد ، زیرا مشخص شده است که هیدراتاسیون (رطوبت رسانی) دستگاه تنفسی به نفع سیستم ایمنی بدن است.

دکتر Bax افزود ، "نشان داده شده است که سطح بالایی از رطوبت باعث کاهش شدت آنفولانزا می شود و ممکن است از طریق مکانیسم مشابه در کاهش شدت Covid-19 قابل استفاده باشد."

میزان بالای رطوبت همچنین می تواند با تولید پروتئین های ویژه ای به نام اینترفرون ها ، که با ویروس ها مبارزه می کنند ، سیستم ایمنی بدن را تقویت کند . نشان داده شده است که میزان کم رطوبت هم MCC و هم پاسخ اینترفرون را مختل می کند ، که ممکن است یکی از دلایل احتمال ابتلا به عفونت های تنفسی در هوای سرد در افراد باشد.

مترجم : خانم دکتر علمدار
منبع : hindustantimes.com

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

مطالب مرتبط

درج نظر



سوالات کاربران
تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.