هشدار FDA در مورد فرمالدئید موجود در برخی مواد صاف کننده مو

هشدار FDA در مورد فرمالدئید موجود در برخی مواد صاف کننده مو

با توجه به اخطار جدید سازمان غذا و داروی ایالات متحده مبنی بر اینکه بیشتر محصولات صاف کننده مو ، گاز فرمالدئید ، ماده سرطان زای انسانی، را آزاد می کند ، ممکن است تصمیم بگیرید که با وزهای مو دوست باشید.

طبق گزارش FDA ، قرار گرفتن در معرض فرمالدئید برای مدت زمان طولانی تر و در غلظت های بالاتر ، برای سلامتی خطرساز است.

قرار گرفتن در معرض فرمالدئید می تواند باعث مشکلات زیادی شود ، از جمله مشکلات چشمی یا تحریک چشم، مشکلات سیستم عصبی مانند سردرد و سرگیجه و مشکلات تنفسی مانند گلودرد ، خارش گلو ، سرفه یا خس خس سینه. تهوع ، درد قفسه سینه ، استفراغ و بثورات جلدی.

FDA  در یک گزارش خبری اشاره کرد ، اثرات طولانی مدت می تواند شامل سردردهای مزمن ، آسم ، درماتیت تماسی (بثورات قرمز و خارش دار) باشد.

بعضی از افراد نسبت به این گاز بی رنگ بسیار حساس هستند ، در حالی که برخی دیگر هیچ واکنشی به همان میزان قرار گرفتن در معرض ندارند.

 FDAهشدار می دهد اگر به فرمالدئید حساس هستید ، از اتوی مو استفاده نکنید. اگر می خواهید از اتوی مو استفاده کنید ، از یک متخصص مو دارای مجوز کمک بگیرید که برای اقدامات احتیاطی آموزش دیده باشد. استفاده از دستکش و عینک ایمنی و کار در سالن با تهویه مناسب. در صورت تهویه ضعیف یا عدم تهویه ، در معرض استنشاق فرمالدئیدی قرار می گیرید که با گرم شدن محصول آزاد می شود. همچنین بهتر است از آرایشگر سوال کنید و ببینید آیا این محصول حاوی فرمالدئید است ، از او سوالکنید که آیا می توانید لیست مواد تشکیل دهنده آن و برگه اطلاعات ایمنی آن را ببینید یا خیر و از او در مورد محصولات جایگزین دیگری که فرمالدئید آزاد نمی کنند بپرسید.

FDA توصیه می کند که صاف کننده مو را از فروشگاه یا به صورت آنلاین خریداری نکنید تا خودتان استفاده کنید. اما اگر مصمم به انجام این کار هستید ، لیست مورد نیاز مواد موجود در بسته بندی یا وب سایت را بخوانید. اگر لیست وجود ندارد ، محصول را خریداری نکنید.

اگر فرمالدئید ، فرمالین یا متیلن گلیکول به عنوان مواد تشکیل دهنده ذکر شده باشد ، این بدان معنی است که این محصول حاوی فرمالدئید است یا فرمالدئید آزاد می کند. FDA خاطرنشان کرد: همه محصولات صاف کننده مو حاوی فرمالدئید نیستند ، به همین دلیل شما باید لیست مواد تشکیل دهنده را بخوانید.

مترجم : سرکار خانم دکتر علمدار
منبع : webmed

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

مطالب مرتبط

درج نظر



سوالات کاربران
تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.