افزایش خطر مرگ با مصرف مکرر وعده های غذایی خارج از خانه

افزایش خطر مرگ با مصرف مکرر وعده های غذایی خارج از خانه

صرف غذا در رستوران یک فعالیت محبوب در سراسر جهان است ، اما تحقیقات کمی در مورد ارتباط آن با نتایج سلامتی انجام شده است. محققان ارتباط بین غذا خوردن در رستوران و خطر مرگ را بررسی کردند و نتیجه گرفتند که غذا خوردن در محیط های بیرون از خانه به طور قابل توجهی با افزایش خطر مرگ و میر ناشی از آن ارتباط دارد ، که تحقیقات بیشتری را در این زمینه می طلبد. نتایج آنها در مجله آکادمی تغذیه و رژیم غذایی منتشر شده است.

صرف غذا در رستوران یک فعالیت محبوب است. وزارت کشاورزی ایالات متحده اخیراً تخمین زده است که دریافت انرژی روزانه آمریکایی ها از مواد غذایی در رستوران ها از 17 درصد در 1977-1978 به 34 درصد در 2011-2012 رسیده است. در عین حال ، تعداد رستوران ها به طور پیوسته رشد کرده و پیش بینی می شود فروش صنعت رستوران به طور قابل توجهی افزایش یابد.

اگرچه برخی از رستوران ها غذاهای با کیفیت بالا ارائه می دهند ، اما کیفیت رژیم غذایی برای وعده های غذایی رستورانی ، به ویژه از رستوران های فست فود ، معمولاً در مقایسه با وعده های غذایی پخته شده در خانه پایین است. شواهد نشان داده است که وعده های غذایی رستورانی دارای چربی و سدیم بالا هستند ، اما در آن ها میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل و مواد مغذی محافظ مانند فیبرهای غذایی و آنتی اکسیدان ها کمتر است.

سرپرست تحقیق توضیح داد: "اگرچه هنوز اطلاعات محدود است ، اما شواهد موجود نشان می دهد که غذا خوردن در رستوران ها با افزایش خطر بیماری های مزمن مانند چاقی و دیابت و نشانگرهای زیستی سایر بیماری های مزمن مرتبط است."

منبع : medicalxpress.com

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

مطالب مرتبط

درج نظر



سوالات کاربران
تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.